رمان «بانوی مه» مجوز گرفت

محمدرضا آریان‌فر در حالی دومین رمان خود را با عنوان «بانوی مه» در قالب یک درام خانوادگی 400 صفحه‌ای تالیف کرد که به گفته وی این اثر تا پیش از این قرار بود در قالب یک فیلم سینمایی ساخته شود.

محمدرضا آریان‌فر، شاعر، نویسنده و نمایش‌نامه نویس در گفتگو با خبرنگار مهر از تالیف رمان تازه‌ای از خود با عنوان «بانوی مه» خبر داد و گفت: در این اثر یک درام خانوادگی را به تصویر کشیده‌ام، ولی با توجه به سبک نوشتاری ویژه و فضاسازی خاص، این درام اثر متفاوتی نسبت به سایر آثار من شده است و داستانی چند لایه را به تصویر می‌کشد. 

وی ادامه داد: طرح این رمان را ابتدا برای تولید یک فیلم سینمایی در ذهن داشتم، ولی به دلیل گستردگی موضوعی که این داستان به آن می‌پ‍ردازد، متوجه شدم که این اثر در قالب یک رمان بهتر می‌تواند آنچه را که می‌خواهم روایت کند.

این نویسنده ادامه داد: این رمان داستان زندگی یک خانواده پنج نفره را روایت می‌کند که شامل پدر و مادر و دو دختر و یک پسر هستند که هرکدام از آنها برای خود یک داستان و قصه دارند که به نحوی با همدیگر ارتباط پیدا می‌کنند. در واقع تقابل دیدگاه‌ها و خواسته‌ها و آرزوهای آنها با یکدیگر است که قصه را به جلو می‌برد.

آریان‌فر ادامه داد: در این رمان پدر خانواده فردی است که علاقه فراوانی به فرش دارد. او پس از مواجهه با درخواست پسرش مبنی بر اظهار علاقه به دختری و پس از مشاهده تصویر او، به گذشته خود سفر می‌کند و متوجه می‌شود تصویر این دختر همانند فردی است که او در گذشته عاشقش بوده و لذا به نوعی به او دلبسته می‌شود. داستان در ادامه روایتی است از شکاف عاطفی عمیقی که میان پدر خانواده و سایر اعضاء آن بعد از 25 سال زندگی مشترک ایجاد می‌شود.

به گفته این نویسنده، این داستان در کنار شرح تلاش پسر خانواده برای کشف علت مخالفت پدرش با ازدواج او به ماجرای زندگی نافرجام دختر این خانواده نیز می‌‍پردازد و در دل روایت خود قصه‌هایی را به خواننده ارائه می‌کند که همگی به شکلی با خط اصلی داستان مرتبط هستند.

 نویسنده رمان «رقص با طوفان» افزود: من به قصه‌نگاری در ذات رمان‌نویسی اعتقاد دارم و بر همین اساس آثارم را به شکلی می‌نویسم که هم به رمان نزدیک است و هم به فیلمنامه. سعی من بر این است که مفاهیم اجتماعی مورد نظر خودم را به شکلی در قصه به کار بگیرم که در لایه‌های پنهان قصه خودشان را نشان دهند.

از محمد‌رضا آریان‌فر پیش از این دفتر شعرهایی با عنوان «جهانی ایمن‌تر از تبسم‌های تو نیست»، «سهمی از همه ترانه‌ها» و... و همچنین نمایشنامه‌هایی با عنوان دو روایت جامانده، نقل آخر، زهور و... منتشر شده است. همچنین نخستین رمان وی با عنوان «رقص با طوفان» نیز پیش از این توسط  نشر افراز منتشر شده است.

رمان «بانوی مه» در حجم تقریبی  400 صفحه از سوی نشر آموت منتشر می‌شود.

 

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو