فریبا کلهر دوباره سراغ رمان سیاسی رفت

فریبا کلهر از تالیف رمان تازه‌ای با درونمایه موضوعات سیاسی خبر داد و گفت: پس از انتشار رمان «شوهر عزیز من» اعلام کرده بودم که سراغ موضوعات سیاسی نمی‌روم، اما رمان اخیرم بازگشت دوباره‌ای به این موضوع است؛ چون اینطور نوشتن جزیی از من شده است.

فریبا کلهر در گفتگو با خبرنگار مهر از تالیف رمان تازه‌ای خبر داد و گفت: من حدود 3 رمان نیمه کاره دارم، اما آنچه این روزها برای نگارش روی اثر متمرکز هستم، رمانی است که با وجود تمام وعده‌هایی که به خودم داده بودم، نتوانستم سراغش نروم. من پس از انتشار رمان «شوهر عزیز من» اعلام کرده بودم که سراغ موضوعات سیاسی نمی‌روم و به همین خاطر مان عاشقانه را نوشتم، اما این رمان بازگشت دوباره‌ای به این موضوع و تم است. من قصد نداشتم دوباره به شیوه و روند سه‌گانه‌ام برگردم، اما دیدم نمی‌شود و اینطور نوشتن جزیی از من شده است.

کلهر ادامه داد: داستان این رمان توسط یک راوی زن بیان می‌‌شود که حدوداً 35 ساله است و بخشی از آن در شهر مقدس قم می‌گذرد. البته نمی‌خواهم بگویم رمان سیاسی است، اما در آن می‌شود از موضوعات سیاسی هم سراغ گرفت. در کنارش آدم‌های سیاسی هم در رمان حضور دارند که از قضا بسیار هم معاصر هستند و جدای از همه اینها داستان این اثر به انتخابات ریاست جمهوری سال جاری نیز ارتباط پیدا می‌کند.

این نویسنده با تاکید بر اینکه این رمان هنوز نامی بر خود ندارد، گفت: من وقتی حین نوشتن خودم تحت تاثیر متن قرار می‌گیرم، مطمئن می‌شوم که متن اثر متنی تاثیرگذار است که در مورد این رمان این اتفاق برای من افتاده است، ولی باید تا پایان صبر کرد.

به گفته کلهر نگارش این رمان تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد.

این نویسنده در ادامه از بازچاپ رمان تازه‌ای از خود خبر داد و گفت: رمانی دارم با عنوان «دختر نفرین شده» که سال‌ها پیش، شاید حدود 18 سال قبل توسط نشر اشک منتشر شد، اما نتوانست در فضای ادبیات داستانی ایران چندان خوب دیده شود. به تازگی تصمیم گرفتم این رمان را به همراه سایر آثاری از این دست که از من منتشر شده است، از ناشر پس بگیرم و در قالب و شکل و شمایلی تازه توسط نشر دیگری منتشر کنم.

وی افزود: این رمان در حال حاضر از سوی نشر آموت در دست بازچاپ قرار دارد و تصمیم دارم سایر آثار از این دست را نیز از سایر ناشران گرفته و در قالبی تازه بازچاپ کنم.

رمان شوهر عزیز من فریبا کلهر که سال گذشته توسط نشر آموت منتشر شده است به تازگی در آستانه پنجمین تجدید چاپ قرار گرفته است. آخرین رمان وی با عنوان «عاشقانه» نیز پرفروش‌ترین رمان این ناشر در ماه‌های اخیر به شمار می‌رود.

 

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو