چهار كتاب تازه ي نشر آموت

1421567601631_1.jpg

چهار اثر داستانی تازه منتشر شد.

به گزارش بخش ادبیات و نشر ایسنا، رمان «آلما» نوشته میثم نبی، رمان «تقاص برادری» نوشته ناصر نخزری مقدم، مجموعه داستان «خاطرات زنی که نصفه مرد» نوشته الهامه کاغذچی و رمان «رقص کلاغ روی شانه‌های مترسک» نوشته سمیرا ابوترابی کتاب‌هایی هستند که به تازگی در نشر آموت به چاپ رسیده‌اند.

***

 

رمان «آلما» به زندگی زنی به اسم آناهیتا می‌پردازد که مجسمه‌ساز و مدرس دانشگاه است و مجبور می‌شود برای سامان دادن به بحرانی که تعدادی از دانشجویانش در دانشگاه با آن مواجه شده‌اند به تنهایی اقدام کند.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: «آلما» خواننده را در کشاکش اتفاق‌های مختلف خود با دشواری‌های آفرینش یک اثر هنری همراه می‌کند؛ از تندیس زنی اساطیری که آناهیتا در طی داستان در حال ساختن آن است گرفته تا مینیاتورهای رنگ به رنگ استاد نقوی و نابسامانی‌های زندگی پسری که در شب پاییز به روی سازش آرشه می‌کشد. قهرمان حماسه، این‌بار زنی است که به قول خود نه همچون سیاوش است، نه تهمینه و نه کیکاووس. حماسه پاییزی او آن‌گونه که خود شرح آن را در وبلاگش می‌نویسد گاه در تنهایی‌اش در گوشه یک کافه اتفاق می‌افتد و گاه در پرسه‌های شبانه و تماشای مردی بی‌خانمان به روی پل.

میثم نبی کارشناس ادبیات نمایشی و کارشناس ارشد تهیه‌کنندگی رادیوست. از او پیش‌تر نمایشنامه «روایت عقل سرخ» و مجموعه داستان «دنیا در آغوش من است» به انتشار رسیده است.

رمان «آلما» در ۱۷۶ صفحه و با قیمت ۹۰۰۰ تومان منتشر شده است.

***

 

رمان «تقاص برادری» نوشته ناصر نخزری مقدم با بهره از مولفه‌های بومی به روایت زندگی افرادی می‌پردازد که در گیر و دار زندگی‌شان دچار حب و بغض‌اند و حکایت خوشی‌ها، ناخوشی‌ها، خرافه‌ها و اعتقادات‌شان را به نمایش می‌گذارند.

«تقاص برادری» به شرح حال مردمی می‌پردازد که به گذشته خود می‌بالند و در حسرت آن نیز به سر می‌برند؛ مردمی که امروزه دچار دگردیسی شده‌اند؛ قصه برادرهایی که برادر بوده‌اند و اکنون تقاصش را می‌پردازند.

از ناصر نخزری مقدم پیش‌تر سه مجموعه داستان کوتاه «غریبه»، «استخوان» و مجموعه «داستان سالم، زیبا و لطیف» به طور مشترک با دو نویسنده دیگر منتشر شده است.

رمان «تقاص برادری» در 158 صفحه با قیمت 9000 تومان منتشر شده است.

***

 

دومین مجموعه داستان الهامه کاغذچی با عنوان «خاطرات زنی که نصفه مرد» با 14 داستان کوتاه راوی تنهایی و حزن زنان است و زندگی، خوشی‌های کوچک، عشق و ناکامی، حسرت و آرزوهای زنانی تنها را که بدون مردان روزگار می‌گذرانند به تصویر می‌کشد.

این مجموعه با لحنی ساده و محاوره از زبان اول شخص و دانای کل، روایتگر اندوه مادر و دختر شیرین‌عقلی است که در دایره‌ای از فقر فرهنگی دیگران اسیر مانده‌اند.

الهامه کاغذچی پیش‌تر مجموعه داستان «چهارشنبه دیوانه» را در نشر چشمه منتشر کرده است.

«خاطرات زنی که نصفه مرد» در 144 صفحه با قیمت 8500 تومان منتشر شده است

***

 

«رقص کلاغ روی شانه‌های مترسک» نوشته سمیرا ابوترابی داستان پریزاد است؛ دختر ایرانی‌الاصلی که برای اولین‌بار به وصیت پدرش به ایران می‌آید تا شش ماهی را با خانواده پدری‌اش زندگی کند. از آن‌جایی که در تمام سال‌های کودکی و نوجوانی پریزاد هرگز رابطه‌ای با این خانواده وجود نداشته، خود پریزاد هم سرگردان از وصیت پدر و تنها به دلیل علاقه و احترامی که به روح پدرش دارد، با تردید به ایران می‌آید.

ماجرای رمان از ورود پریزاد به ایران و واکنش‌ها نسبت به حضور غریب او با ظاهری نه چندان پذیرفته در خانواده‌ پدری آغاز می‌شود و کم کم دامنه روابط پریزاد به غریبه‌ترها می‌کشد؛ آدم‌هایی که دوستدارش می‌شوند و یا حالت تدافعی نسبت به او می‌گیرند.

 

در این میان تمام خوددرگیری‌های یک دختر جوان دارای اندیشه‌های سنتی و مذهبی در قالب یک دختر کاملا اجتماعی و به‌روز، در ارتباط با دیگران و چگونگی پذیرفته شدنش توسط نسل جوان امروز ایران، تم اصلی رمان را به خود اختصاص می‌دهد.

این رمان ماجرای دلبستگی غریب جوانی است به پریزاد.

«رقص کلاغ روی شانه‌های مترسک» در 400 صفحه با قیمت 21500 تومان منتشر شده است.

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو