پیشتازی «یک بعلاوه یک» محاسبات بازار کتاب را تغییر داد

بازار کتاب تهران در هفته سوم مهرماه که با تعطیلی دو روزه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی همراه بود، شاهد ادامه پیشتازی «یک بعلاوه یک» نوشته جوجو مویز بود؛ در حالی که «شازده کوچولو» و «من پیش از تو» نزدیک‌ترین تعقیب کنندگان این اثر بودند.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)- با توجه به حجم کتاب‌های منتشر شده در کشور، یکی از موضوعاتی که علاقه‌مندان به کتاب همواره به آن توجه دارند، انتخاب آثار مناسب برای مطالعه است. ارائه گزارش هفتگی پرفروش‌ترین کتاب‌‌های بازار کتاب، ضمن آن‌که نمایانگر ذائقه مطالعاتی اهالی فرهنگ است، می‌تواند راهنمای خوبی برای مخاطبان کتاب و مطالعه باشد.

بازار کتاب تهران در هفته سوم مهرماه که با تعطیلی دو روزه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی همراه بود، با ادامه استقبال از جدیدترین اثر ترجمه شده از جوجو مویز در ایران با عنوان «یک بعلاوه یک» همراه بود، به‌طوری‌که از میان 44 عنوان کتابی که از 27 ناشر در فهرست پرفروش‌های بازار کتاب تهران حاضر بودند، این اثر با اختلاف بسیار در صدر فهرست بیشتر کتابفروشی‌های مهم تهران قرار گرفت.

رمان «یک بعلاوه یک» که با ترجمه مریم مفتاحی از سوی انتشارات آموت منتشر شده، به زندگی یک زن تنها به اسم «جس توماس» که در جامعه رها شده، می‌پردازد. این زن یک دختر نابغه دارد و تلاش‌ می‌کند تا دخترش بتواند پله‌های ترقی را طی کند. او با داشتن مشکلات بسیار یک پسر بچه را نیز به سرپرستی قبول می‌کند و تلاش دارد با رفتارهایش درس زندگی به این دو فرزند بدهد.

همچنین آثاری چون «شازده کوچولو» و «من پیش از تو» نزدیک‌ترین تعقیب‌کنندگان اثر جوجو مویز بودند و ««هری پاتر و فرزند نفرین شده»، «پس از تو» و «جنگ چهره زنانه ندارد» نیز از دیگر آثار پرمراجعه بازار کتاب تهران در هفته گذشته بوده‌اند.

براساس این گزارش کتاب‌هایی چون «زنی با موهای قرمز»، «دلایل عشق»، «استادان نادان»، «چیزی به تابستان نمانده»، «هویت»، «عشق لرزه»، «عقل ساد»، «زمینه روانشناسی هیلگارد»، «روزی که فضایی‌ها آمدند»، «بهیموت»، «فرجام آندریاس» و «فرقی نمی‌کند» نیز از آثاری بودند که برای نخستین‌بار به فهرست پرفروش‌های بازار کتاب تهران راه یافته‌اند.

در این گزارش، پرفروش‌های برخی کتابفروشی‌های معروف تهران از 17 تا 22 مهر 1395 بررسی شده است.

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو