نگاهی به رمان ِ "ما تمامش می‌کنیم" اثر ِ کالین هوور / 6 ستاره از 5 ستاره! (اگر مقدور بود)

دیدی اُویات ، نویسنده: رمان #ما_تمامش_می_کنیم آرام ، به درون ِ وجودم، راه یافت و روحم را در آغوش گرفت. در این کتاب، همه چیز، چه خود ِ داستان و چه شخصیت‌ها ، به گونه‌ای تاثیرگذار ، چشمان ِ خواننده را باز می‌کنند و مایه‌ی عبرت می‌شوند.

اگر همچنان، اینکه، چگونه ارتباطات ِ آسیب رسان ِ خانگی به این مرحله می‌رسند، ذهنتان را قلقلک می‌دهد و این سوال که چرا زنان، همسران ِ آزاردهنده‌ی خود را ترک نمی‌کنند، در پیش ِ چشمتان رژه می‌رود، حتماً باید این کتاب را بخوانید. "ما تمامش می کنیم"، احساساتی را در شما بیدار می‌کند که شما، حتی از وجود ِ آن هم مطلع نبوده‌اید.

کالین هوور، چنان در هنر ِ پرورش ِ شخصیت‌ها استاد است که اگرچه، شما به عنوان ِ خواننده قادر نیستید به آنها کمکی کنید، اما، می‌توانید با بیشتر ِ شخصیت‌ها در سطوح ِ مختلف ِ داستان ارتباط برقرار کنید .

در این کتاب هیچ چیز ِ پنهانی درباره‌ی ما انسانها وجود ندارد و همه چیز به تصویر کشیده می‌شود. نویسنده، از نقاط ضعف ِ ما که روزی از چشم دور بوده‌اند و اینک بر آفتاب افتاده‌اند، عبور می‌کند تا نقاط ِ قوت ما انسان‌ها را نمایان سازد. آری، زیبایی و زشتی، عشق و تنفّر و حتّی پریشانی ِ بیش از حد، به تصویر کشیده و در هر سطحی، احساس می‌شود. با یک داستان ِ فوق‌العاده‌ی عاشقانه مواجهیم که به صورت ِ تو در تو و داستان در داستان، روایت می‌شود.

 

لیلی، شخصیت ِ اصلی ِ داستان(که در قالب ِ اوّل شخص° نوشته شده است) با خشونت ِ خانگی بیگانه نیست. او در خانه‌ای بزرگ شده است که آزار دادن در آن، حضوری فعّال داشته است. این آزارها اگرچه کمتر متوجه ِ او بوده است، امّا، دمار از روزگار ِ مادرش، درآورده است. لیلی، مستقیماً، کتک خوردن ِ مدام ِ مادرش توسط پدرش را، شاهد بوده است. اما، آن زمان که به انسانی بالغ بدل شد، استقلال در پیش گرفت و تصمیم گرفت، راهی متفاوت و بلکه متقابل با مادرش را طی کند. مردانی که با زندگی و نهایتاً ، قلب ِ او پیوند دارند، مردانی مصمم و قدرتمند هستند. هر دوی آنها، بر کشمکش‌های دوران ِ کودکی خود، غلبه کرده‌اند و به انسانهایی کاری و موفّق، ارتقا یافته‌اند و تعامل ِ آنها با لیلی، منحصر به فرد و اصیل است. عشق و دیگر احساسات ِ لیلی، در حدّی، شدید است که می‌توان آن را طاقت فرسا و خرد کننده، ارزیابی کرد. باری، با کتابی مهیّج و غیرقابل پیش بینی مواجهیم.

 

به راحتی می‌توانم بگویم که این بهترین کتابی‌ست که حداقل، در یکی دو سال ِ گذشته، خوانده‌ام. من ، نه تنها این کتاب را برای مطالعه پیشنهاد می‌کنم،  بلکه دست از سر ِ دوستانم برنخواهم داشت تا تمامشان، این کتاب را مطالعه کنند، زیرا اگر کسی را نداشته باشم که درباره ی این کتاب با او صحبت کنم، احتمالاً خواهم مُرد. به حدّی ، از مطالعه‌ی "ما تمامش می کنیم" به وجد آمده‌ام که آرام و قرار ندارم و اگر مقدور بود که از 5 ستاره به این کتاب، 6 ستاره بدهم، حتماً این کار را انجام می‌دادم!

 

* کتاب‌های دیدی اُویات را می توان در سایت ِ آمازون ،ملاحظه کرد.

 

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو