«جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» کتاب میشل اوباما را جا گذاشت

ایبنا نوشت: «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» از دیلیا اوئینز با فروشی بالغ بر ۹۰۷هزار نسخه، در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۱۹ تا کنون جای گرفته است.

بعد از چند سال سلطه کتاب‌های سیاسی در فهرست پرفروش‌ها، بار دیگر یک داستان در صدر پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های سال قرار گرفته است.

«جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» از دیلیا اوئینز با حمایت ریس ویترسپون، ستاره هالیوود که با معرفی این کتاب در فهرست آثار گروه کتاب‌خوانی‌اش و انتخاب آن توسط استودیوی تهیه‌کنندگی‌اش برای اقتباس سینمایی این اثر نقش زیادی در محبوبیت آن داشت، در صدر آثار پرفروش سال ۲۰۱۹ قرار دارد. این رمان که آگوست گذشته توسط انتشارات پاتنم منتشر شد، در نیمه اول سال میلادی بیش از ۹۰۷ هزار نسخه و از زمان انتشار بیش از ۱.۱ میلیون نسخه فروش داشته است.

 اوئینز با این آمار توانست بر میشل اوباما در صدر هر دو فهرست پرفروش‌ترین‌های ترکیبی و بزرگسالان غلبه کند، و کتاب خاطرات بانوی اول پیشین امریکا با فروش بیش از ۸۸۸ هزار نسخه در جایگاه دوم قرار گرفت. اگرچه در بلندمدت اوباما با «شدن» فروشی بالغ بر ۴.۵ میلیون نسخه داشته است.

 با این حال کتاب اوئینز در فهرست بزرگسالان از استثناهاست و از میان ۲۰ عنوان پرفروش کتاب بزرگسالان تا کنون، تنها شش تای آنها کتاب داستان هستند و این بار دیگر نشان می‌دهد که کتاب‌های غیرداستانی چطور بازار فروش را در دست گرفته‌اند. از میان این شش کتاب تنها دو عنوان امسال منتشر شده‌اند: «آقا» از ای. ال. جیمز با ۲۲۰ هزار و ۳۳۲ نسخه و «دختران گم‌شده پاریس» از پم ژنوف با ۲۰۵ هزار و ۸۶۰ نسخه فروش.

 این روند در مورد آثار غیرداستانی بزرگسالان نیز ادامه دارد، جایی که تنها شش کتاب از ۱۴ عنوان غیرداستانی در سال ۲۰۱۹ منتشر شده‌اند. این فهرست شامل «دختر، از معذرت‌خواهی دست بردار» از ریچل هالیس است که در رتبه سوم پرفروش‌های بزرگسالان امسال تا کنون قرار دارد که ۵۰۵ هزار و ۸۰۹ نسخه فروش داشته است. یکی دیگر از عناوین پرفروش ۲۰۱۹، «گزارش مولر» یک سند عمومی شامل گزارش‌هایی است که قبلا از سوی گزارشگران واشینگتن‌پست منتشر شده است.

 لازم به ذکر است که به غیر از «گزارش مولر» و «بدون آزادی مطبوعات» از مارک آر. لِوین، گزارشگر فاکس نیوز و «شدن»، فهرست پرفروش‌های امسال نشان از کاهش علاقه مخاطب به کتاب‌های سیاسی دارد. سال گذشته در همین زمان «آتش و خشم» مایکل وولف و «یک وفاداری بالاتر» از جیمز کومی که هر دو سریعا به پرفروش‌ها تبدیل شدند، در جایگاه اول و سوم قرار داشتند. امسال «محاصره» وولف در تاریخ چهارم ژوئن منتشر شد اما جایگاهی در فهرست پرفروش‌ها نیافت.

 در رتبه سوم کلی «مرد سگی: دعوای وحشی‌ها» اثر داو پیلکی با فروش ۵۲۴ هزار و ۸۴۹ نسخه قرار گرفته که در صدر پرفروش‌ترین‌های کودکان جای دارد. مجموعه «مرد سگی» پیلکی فروش بالایی داشته و در میان ۲۰ عنوان پرفروش امسال کودکان، سه عنوان مربوط به این مجموعه است.

 رتبه پنجم کلی و دوم کودکان از آن «خاطرات یک بچه فوق‌العاده مهربان» از جف کینی است که ۴۹۳ هزار و ۱۵۴ نسخه فروش داشته است.

 در فهرست کتاب‌های پرفروش کودکان حتا یک کتاب هم در سال ۲۰۱۹ منتشر نشده است. هرچند در این دسته‌بندی آثار دکتر زوس و دیگر آثار کلاسیک نظیر «مهتاب لالا» و «هزارپای بسیار گرسنه» هر سال در رده‌های بالا قرار دارد.

 نکته جالب توجه این است که از مجموع ۴۰ عنوان پرفروش رده‌های بزرگسال و کودک، تنها هشت عنوان در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است.

 

۲۰ عنوان پرفروش بزرگسالان از ژانویه تا جولای ۲۰۱۹:

 

۱. #جایی_که_خرچنگ_ها_آواز_می_خوانند  از دیلیا اوئینز

۲.شدن از میشل اوباما

۳.دختر، از معذرت‌خواهی دست بردار از ریچل هالیس

۴.دختر، صورتت را بشور از ریچل هالیس

۵.تحصیل‌کرده از تارا وست‌اُور

۶.خال‌کوب آشویتز از هدر موریس

۷.بدون آزادی مطبوعات از مارک آر. لوین

۸.هاوارد استرن دوباره می‌آید از هاوارد استرن

۹.تو معرکه‌ای از جن سینسرو

۱۰.گزارش مولر از واشینگتن‌پست

۱۱.قدرت‌یاب از تام راث

۱۲.قرار نبود این‌طور باشد از لیزا ترکورست

۱۳.زن در میان پنجره از ای. جی. فین

۱۴.جادوی منظم بودن از ماری کوندو

۱۵.هنر ظریفِ اهمیت ندادن از مارک منسون

۱۶.آقا از ای. ال. جیمز

۱۷.پنج زبان عشق از گری چپمن

۱۸.دختران گم‌شده پاریس از پم ژنوف

۱۹.پیشگامان از دیوید مک‌کولو

۲۰.#الینور_آلیفنت_کاملا_خوب_است از گیل هانیمن

 

 https://www.khabaronline.ir/news/1278727/%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%AE%D8%B1%DA%86%D9%86%DA%AF-%D9%87%D8%A7-%D8%A2%D9%88%D8%A7%D8%B2-%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%85%DB%8C%D8%B4%D9%84-%D8%A7%D9%88%D8%A8%D8%A7%D9%85%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%AC%D8%A7-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B4%D8

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو