کتاب صوتی «پروانه ای روی شانه» با صدای سحر بیرانوند و امید تقوی منتشر شد

بخش‌هایی از این کتاب صوتی را می‌توانید در فایل‌های زیر بشنوید.

نمونه اول 

نمونه دوم 

نمونه سوم 

نمونه چهارم 

درباره‌ی نویسنده

بهنام ناصح نویسنده و روزنامه‌نگاری است که سال 1352در شهر رشت متولد شد. او رمان‌های «ایراندخت»، «پروانه‌ای روی شانه»، و «خاطرات خانه‌ی ابری» را در کارنامه‌ی خود دارد. در سوابق کاری ناصح، بازنویسی «جوامع الحکایات» اثر «سدیدالدین عوفی» برای نوجوانان و سردبیری مجله اینترنتی «ماندگار» نیز به چشم می‌خورد. بهنام ناصح برای نخستین رمانش (ایراندخت) در دوره‌ی شانزدهم جایزه‌ی کتاب فصل ایران مورد تقدیر واقع شد. او برای همین رمان، جایزه‌ی گام اول را نیز دریافت کرد. «پروانه‌ای روی شانه» که دومین رمان بهنام ناصح است، توانست جایزه‌ی کتاب سال حبیب غنی‌پور را برای نویسنده به ارمغان آورد. جایزه‌ای که پیش‌تر، کتاب ایراندخت، نامزد دریافت آن نیز شده بود.

 

صداهایی که شنیده نمی‌شوند

اساس اصلی رمان پروانه‌ای روی شانه، بر شرایط زندگی دو نوجوان کم‌‌شنوا استوار است که «نرگس» و «سیاوش» نام دارند. بهنام ناصح آشنایی‌اش با این دغدغه‌ها و مسائل کم‌شنوایان را از همکاری با خانواده‌های بسیاری از نوجوانان و جوانانی کسب کرده است که با این مسئله دست و پنجه نرم می‌کنند. او ایده‌ی اصلی رمان را نیز از این همکاری به دست آورده است. نویسنده‌ی پروانه‌ای روی شانه معتقد است که افراد ناشنوا و یا کم‌شنوا، افسرده و قابل ترحم نیستند و عموم این افراد را بسیار شاداب و پرنشاط می‌‎داند. نگارش پروانه‌ای روی شانه حدود دو سال به طول انجامیده و در این زمان، خاطرات خانواده‌های کودکان و نوجوانان ناشنوا و کم‌شنوا، در شکل‌دهی به داستان کتاب، یاری‌‌گر نویسنده بوده‌اند.

 

بخشی از کتاب

گاهی که فکر می‌کنی دنیا بدترین بلاهای ممکن را سرت آورده، اتفاقی می‌افتد که تازه می‌فهمی پیش از آن چقدر خوشبخت بودی؛ مثل من که تا ده ماه پیش خیال می‌کردم هر بدبختی‌ای که ممکن است خدا به سر مادری بیاورد، سر من آورده؛ اما  حالا می‌دانم این‌طور نبوده و مشکلاتم تازه شروع شده است.

 

کتاب صوتی پروانه‌ای روی شانه

پروانه‌ای روی شانه، دومین اثر «بهنام ناصح» است که با همکاری نشر صوتی آوانامه و «نشر آموت» به شکل صوتی تولید شده است. کتاب اول این نویسنده، یعنی «ایراندخت»، پیش‌‌تر با صدای امید تقوی منتشر شده بود. کتاب حاضر پنج راوی دارد که هر کدام بخشی از داستان را از نقطه‌ی دید خود بیان می‌کنند. این روایت‌ها، گاه با هم تلاقی نیز می‌کنند؛ اما در مجموع، هر یک به سهم خود از سویی ساختار کلی داستان را شکل می‌دهند. «سحر بیرانوند» از زبان کاراکترهای منیر، نرگس و منصوره سخن می‌گوید و «امید تقوی» قصه‌ی سیاوش و مسعود را روایت می‌کند.

با مراجعه به وبسایت یا اپلیکیشن آوانامه از طریق لینک زیر نسخه کامل این کتاب صوتی را دانلود کنید.

 https://zaya.io/kd8xl

 

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو