آوانامه - بودن

بودن - یرژی کاشینسکی
بودن (1971) اثر یرژی کاشینسکی (1933-1991) نویسنده لهستانی است. رمان بودن درباره باغبانی 40 ساله‌ای است که بعد از مرگ صاحب‌کارش مجبور به ترک محل کارش می‌شود، اما به دلیل آنکه این باغبان پیش از آن هیچ‌گاه از محل کارش خارج نشده‌ بود، مواجهه‌اش با جهان بیرون برایش بهت آور است و از سوی دیگر برای مردم نیز‌ دیدن و صحبت‌ کردن با این فرد عجیب است، با این وجود اماباغبان بر اثر یک اتفاق، وارد خانه یکی از بزرگان شهر می‌شود و ...

در این رمان نیاز جوامع مدرن، به خلق و تکیه بر یک شخصیت افسانه‌ای نشان داده می‌شود تا با حضور و نمود چنین شخصیتی در واقعیتِ قابلِ درکِ خود، مسیری به سوی رسیدن به امنیت باز شود.
هم‌چنین «بودن» رمانی است در هجو رسانه، سیاست، جامعه و تلاقی این سه در زمان انتخاب؛ یک انتخاب از میان ده‌ها انتخابات جوامع مدرن امروزی، تحت تاثیر رسانه‌هایی که شاخصه‌های خاصی از مقبولیت را ترویج می‌دهند. انتخابی غیر عقلانی در مجمعی تحلیلگر، و تایید تصنعی آن، براستی هراس‌آور است.
کاشینسکی فیلم‌نامه این رمان را نیز خود پس از انتشار کتاب تالیف کرده و «هال اشبی» بر اساس آن فیلمی با عنوان «آنجا بودن» (Being there) را در سال 1979 ساخت. در این فیلم پیتر سلرز آخرین بازی زندگی‌اش را با ایفای نقش این باغبان انجام داده است.


نسخه صوتی این کتاب نیز پیشتر توسط موسسه آوانامه منتشر شد و شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت یا اپلیکیشن آوانامه از طریق لینک زیر این کتاب صوتی را با صدای محسن زرآبادی پور دانلود کنید.
https://goo.gl/RwSJ6k

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو