نشر آموت منتشر کرد: سه مجموعه داستان (عرصه‌های كسالت/ پرگار/ قصه‌های مكرر)


سه مجموعه داستان
(عرصه‌های كسالت / پرگار/ قصه‌های مكرر)
بیژن بیجاری
نشر آموت/ چاپ اول/ ۲۷۲ صفحه/ ۲۱۰۰۰ تومان

گاهی برخی از نويسنده‌ها نه به دليل یک داستان يا رمان، بلكه به خاطر مجموعه آثارشان شناخته می‌شوند. بيژن بيجاری متولد ۱۳۳۰ اصفهان، از نويسنده‌های نسل سوم داستان‌نويسی معاصر ايران به دليل زبان پاكيزه و خلق دنيایی سيال و جاری و توجه به زيرساخت روان‌شناختی شخصيت‌های داستان‌هايش و در عين نگاه ويژه‌اش به مرگ، چهره‌ای متفاوت و شناخته شده  در اين عرصه است.
داستان‌هايش از سال ۱۳۵۱ در مجلاتی چون فردوسی و نگين و بعدها در مجلات آدينه و دنيای سخن و تكاپو و كلک و ... منتشر شدند. نخستين مجموعه داستانش به نام «عرصه‌های كسالت» سال ۱۳۶۹ به همت «هوشنگ گلشيری» در نشر نيلوفر منتشر شد و پس از آن دو مجموعه داستان «پرگار» (۱۳۷۴) و «قصه‌های مكرر» (۱۳۸۰)، و دو رمان «تماشای يك رويای تباه شده» (۱۳۷۷)  و «باغ سرخ» (۱۳۷۷) از اين نويسنده در نشر مركز منتشر شد.
بيژن بيجاری سال ۱۳۷۷ به كاليفرنيا مهاجرت كرد و همچنان با كلمه و داستان دمساز است. او معتقد است: اين نوشتن است كه مرگم را به تعويق می‌اندازد.
اينک پس از سال‌ها سه مجموعه داستان او به نام‌های #عرصه_های_کسالت و #پرگار و #قصه_های_مكرر در یک جلد با عنوان سه مجموعه داستان منتشر شده است.
كتاب «عرصه‌های كسالت و پرگار و قصه‌های مكرر» نوشته‌ی «بیژن بیجاری» در ۲۷۲ صفحه و به قیمت ۲۱۰۰۰ تومان توسط «نشر آموت» منتشرشده است.


https://t.me/aamout/7953


یادداشت ناشر:

سال‌ها قبل با خواندن سه مجموعه‌داستان عرصه دهای کسالت و پرگار و قصه های مکرر نوشته‌ی بیژن بیجاری کیفی کردم که فراموشم نمی‌شود تا ابد.

متاسفانه بعدش آقای بیجاری از ایران مهاجرت کردند و به کالیفرنیا رفتند و کتاب‌های‌شان هم رفت به محاق.

پارسال در ایمیلی از آقای بیجاری خواهش کردم اجازه بدهند سه مجموعه داستان‌شان در نشر آموت منتشر شود و ایشان با روی باز پذیرفتند و حالا جدا از این سه مجموعه‌داستان، دو رمان ایشان هم به آموت آمد و با عنوان سه‌کتاب و دو کتاب منتشر شد. همین‌جا صمیمانه از همراهی آقای علیرضادرمضانی مدیر نشردمرکز و آقای حسین کریمی مدیر انتشارات نیلوفر تشکر می‌کنم

بیست‌و‌پنج سال قبل با بیژن بیجاری مصاحبه مفصلی کردم که بخشی از این گفتگو در کتاب نسل سوم داستان نویسی امروز در نشر مرکز منتشر شد

خوشحالم از گروه ِ نویسندگان نسل سوم تاکنون رضا جولایی نویسنده‌ی رمان  یک پرونده کهنه و برکه های باد و محمدرضا صفدری نویسنده‌ی سیاسنبو و بیژن بیجاری نویسنده‌ی سه کتاب و  دو کتاب به آموت آمده‌اند.

توزیع سراسری سه مجموعه داستان و  دو رمان از فردا بوسیله‌ی پخش ققنوس آغاز می‌شود

https://www.instagram.com/p/BhrcGWxlaqy/

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو