معرفی رمان «الینور آلیفنت کاملا خوب است» از زبان ستاره‌ی هالیوود

معرفی رمان «الینور آلیفنت کاملا خوب است» از زبان ستاره‌ی هالیوود (ریس ویترسپون)که قرار است این رمان را در شرکت فیلم‌سازی خود روی پرده‌ی سینما ببرد:
 
«الینور آلیفنت کاملا خوب است» داستان زنی به نام الینور آلیفنت را روایت می‌کند که فکر می‌کند کاملا خوب است اما هرچه هست، خوب نیست. الینور از نظر شخصیت‌پردازی، یک ضد قهرمان است که از افسردگی و اضطراب رنج می‌برد، از شغلش تنفر دارد و بسیار تنهاست. 

در ادبیات داستانی امروز، داستانی که با چنین پیچیدگی و صداقتی به ویژگی‌های زنان بپردازد و به‌خصوص با چنین صراحتی معضل تنهایی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد، بسیار نادر است. الینور مانند بسیاری از زنان مجرد جهان، آن‌قدر تنهاست که گویی جهانش فقط خود او را در برگرفته است.
 نگریستن به نوع برخورد او با این تنهایی، گاه غم‌انگیز و در عین حال طنزآلود، تاثربرانگیز و تکان دهنده و بسیار غافلگیرکننده است. ممکن است به نظر برسد این رمان، داستانی تلخ دارد اما این‌طور نیست. در حقیقت، وقتی زمان  بیشتری را با الینور می‌گذرانیم، در پایان نسبت به او حس دوستی پیدا می‌کنیم.
 «الینور آلیفنت کاملا خوب است» داستانی هوشمندانه، خلاقانه و شورانگیز در مورد دختری بی‌احساس است اما شوخ‌طبعی غیرارادی‌اش بدون آنکه بخواهد، او را در مسیری قرار می‌دهد که درمی‌یابد برای بقا باید قلبش را به روی انسان‌ها بگشاید.

الینور آلیفنت كاملا خوب است
گيل هانیمن
ترجمه‌ی آرتمیس مسعودی

نشر آموت/ چاپ اول/ ۴۰۸ صفحه/ ۳۱۰۰۰ تومان

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو