گنج خیالی و داستان های دیگر

اين روزها بشدت تقديري شدم. گاهي تا سرحد جنون، عقل و كوشش و خواستن و اين حرف ها رو كشك مي‌پندارم و فكر مي‌كنم همه ما عروسك خيمه‌شب‌بازي هستيم و يكي ديگه داره ما رو بازي مي‌دهد و فقط تلاشي كه مي‌كنيم اين هست كه خوب بازي كنیم كه بازي‌گردان، راضي باشد از ما و شب‌ها راحت بخوابيم و كابوس نفرسته براي‌مان.

آن از آشنايي‌ام با استاد #عبدالرحمان_عمادی كه اين چند روز بارها و بارها بهش فكر كردم و اين كه چطور شد آمد توي زندگي‌ام و ... اين هم از #آذر_عالی_پور

وقتي دانشجو بودم و ساكن #كوی_دانشگاه_تهران، يك چندتايي كتاب داشتم كه كتاب باليني دوره‌ي دانشجويي‌ام بودند. خوره‌ی خواندن بودم و خيلي دنبال اين بودم كه به چي مي‌گويند #داستان و به چي مي گويند #شعر. فاصله بين شعر و داستان و اصلا قطعه ادبي كجاست؟ مدام مي‌خواندم.

گروه كتابخواني هم بوديم البته؛ محسن فرجي و كامران محمدي و حسين بهلول و مهدي مرعشي و بهزاد پورعلي بابا و شهرام غلامپور و محمد بهرامي و اميرحسين طاهري و نديم اصغري و 

خيلي‌ها بوديم. خيلي. دوره‌ي ما خيلي خاص بود انگار. يك عده‌مان دانشكده ادبيات بوديم. يك عده دانشكده هنر و يك عده دانشكده روانشناسي و حتي دانشكده حقوق و بعد البته كنار هم جمع مي‌شديم شب ها در كوي دانشگاه تهران و درباره داستان و شعر و ادبيات حرف مي‌زديم.

از داستان اصلي دور افتادم.

دو تا از كتاب هاي كتابخانه‌ي آن سال هاي دانشجويي ام، كتاب هاي #فلانری_اوکانر بودند با ترجمه ي خانم آذر عالي پور؛ رمان شهود و مجموعه داستان كوتاه شمعداني.

بعد زمان گذشت و سال هشتاد و پنج در شب ابراهيم يونسي از سري شب هاي مجله بخارا، من و خانم عالي‌پور به هم معرفي شديم كه تازه پس از سال ها از امريكا برگشته بود. آن وقت ها هنوز خبرنگار و مترجم عربي روزنامه جام‌جم و روزنامه همشهري بودم.

بعدها كه ناشر شدم، داستان هايم را خوانده بودند و مهرباني داشتند با اين شاگرد. يك روز گفتم: اگر تمام داستان‌هاي اوكانر را ترجمه كنيد، حاضرم منتشرش كنم.

با ترديد نگاهم كردند اما دو سه سال بعدش، داستان ها را به #نشر_آموت آوردند كه حالا در آستانه ي چاپ پنجم است.

بعد گفتم اگر داستان #جان_چیور را ترجمه كنيد ... و حالا پانزده داستان از اين نويسنده ي معروف به #چخوف_حومه_ها، در نشر آموت منتشر شده و از دو سه روز پيش به وسيله #پخش_ققنوس توزيع سراسري شده. اين داستان ها را بخوانيد تا شايد با داستان كوتاه آشتي كرديد؛ مخصوصا با ترجمه ي خيره كننده آذر عالي پور.

 

https://www.instagram.com/p/Bx45V7FAwrY/?igshid=mpc6cf7qzo45

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو