از دفتر نشر آموت

دیروز از پخش زنگ زدند که «چرا چک‌ات را نقد نکردی؟»

گفتم «عمدا این روزها چندتا چکی را که دارم ، به بانک نبردم که فشاری بر کسی نیاید.»

می گوید «برو بابا! بروالان حساب‌اش پر است. خالی بشه، ما نداریم ها.»

می گویم «من چک رو از شما گرفتم.»

می گوید «می دانی چقدر چک برگشته. بیش از دو میلیارد تومان از اواسط اسفند تا دیروز، خارج از پخش وارد کردیم که این چک‌های مشتری‌ها برنگردد.»

می‌گویم «بابا این نامردی‌یه. این چک‌ها مال ۹ ماه تا ۱۰ ماه قبل هستند. رفقا در این مدت فروختند. الان این کار بداخلاقی یه.»

می‌گوید «بداخلاقی و خوش‌اخلاقی. فعلا که همه حساب‌شان را خالی نگه داشتند و قشنگ دارند از کرونا شیر می‌دوشند. مگه تونستی مال بقیه رو نقد کنی؟»

می‌گویم «فقط چک‌های پخش ققنوس و پخش گسترش.»

می‌گوید «الباقی چی پس؟»

می‌گویم «یا جواب‌مان را ندادند یا گفتند بیاورید نصف‌اش رو پرداخت می‌کنیم یا گفتند حالا بیاورید، کلی چک دیگه هم هست.»

قشنگ معلوم است عصبی است. می‌گویم «اوایل که نشر آموت کارش را شروع کرد، فقط پخش ققنوس زیر پر و بال‌مان را گرفت. مراقب‌مان بود و گذاشت رشد کنیم. بعد که کمی کتاب‌های‌مان شناخته شد، پخشی‌ها ریختند سرمان و یک دوره‌ای در سال ۹۴ و ۹۵ نزدیک به ۲۳ تا پخشی و ۱۲۰ تا کتابفروشی مستقیم، ازمان کتاب می‌گرفتند.»

کنجکاو است بیشتر بشنود. می‌گویم «بعد که ماجرای قاچاق پیش آمد و دست چند تا از همین پخشی‌ها رو شد که در قاچاق دست دارند، دیگه به کسی کتاب ندادم و با همه تسویه حساب کردم و ماند فقط پخش ققنوس و پخش گسترش که در سلامت کار و رفتارشان، کوچکترین خللی دیده نمی‌شود.»

می گوید «یعنی دیگه به کسی کتاب ندادی؟»

می گویم «دروغ چرا، چند تا از پخشی‌ها هنوز ازم می‌گیرند اما اغلب چک‌های کوتاه‌مدت می‌دهند. کتابفروشی‌ها را هم محدود کردیم به کمتر ازتعداد انگشتان دست که رفیق هستند و رفاقتی بهشون کتاب می‌دهیم و نقدی واریز می‌کنند.»

می گوید «شانس آوردی.»

می‌گویم «خیلی‌ها خبر ندارند که ناشر کتاب را چاپ می‌کند و به پخش می‌دهد با ۴۰ درصد زیر قیمت. پخش هرچی را فروخت، چک ۸ تا ۹ماه بعد را به ناشر می‌دهد و خودش چک ۴ تا ۵ ماهه از کتابفروشی می‌گیرد. الان این رفتار رفقای کتابفروش و پخش انسانی‌یه؟»

چیزی نمی گوید. سرفه می‌کند و بعد می‌خواهد بحث را جمع کند. می‌گوید «دم شما گرم.»

می گویم «دم شما گرم که چک‌تان را پاس کردید.»

برای‌تان اصلا خواندن این مسائل جذاب هست؟

 

https://www.instagram.com/p/B_C9_inggZ7/?igshid=zydmkhp2jd88

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو