از دفتر نشر آموت

عکس را برای مهربان‌جان می‌فرستم و می‌نویسم «#کافه_شالپلاته در #آلمان.»

بعد می‌چسبم به جمع‌کردن کتاب‌ها. از پرفروش‌ها دو تا دوتا خواستند و از الباقی یک جلد. کیف خاصی دارد وقتی می‌بینی یک کتابفروشی (فرق نمی‌کند ایران باشد یا آلمان) حداقل نچسبیده به دو سه جلد کتاب پرفروش و معروف انتشارات. با تمام عشق، کتاب‌ها را جمع می‌کنم و کارتن سیگاری می‌آورم و کتاب‌ها را نظم می‌چینم. #اندوه_بلژیک و #مجموعه_کامل_داستان_های_فلانری_اوکانر و #جن_زده_در_میلک را گذاشتم آخر کار بگذارم بالای کارتن که جا نمی‌شوند و می‌گذارم‌شان توی یک پلاستیک. #جن_زده_در_میلک را پارسال برای این‌که اختلافات مترجم و ناشرش تمام شود، یک‌جا خریدم و آوردم و خودم دادم به پخش. بد نرفت اما خب کتاب انگلیسی باید آن‌طرف‌ها برود نه اینجا که اگر هم خیلی بخوانند می‌روند از بست‌سلرهایی که انتشارات جنگل، چاپ می‌کند می‌خرند. چند تایی هم هدیه اضافه کردم به فاکتور؛ خلقی که همیشه داشتم برای کتابفروشی‌ها.

تازه بسته بودم که مهربان‌جان پیام داد «عالی برای یک پست.»

پیک گرفته بودم. برای این‌که این کارتن را تا زیر پل شمیران ببرد، بیشتر از حق‌اش طلب کرد که گفتم نمی‌خواهم و الوپیک گرفتم. عکس الوپیک را برایش فرستادم. نوشت «یه توضیح بده.»

آمدم چی بنویسم. از #کتابفروشی_شالپلاته بنویسم یا از #تهمینه_رستمی ؟

عکس تهمینه از اولین سال‌های غرفه نشر آموت در سایت آموت هست. از همان سال‌های اول #نمایشگاه_کتاب_تهران. #داستان_نویس است و مهربان و همیشه انرژی‌اش به آموت مثبت بوده و هیچ‌وقت حس بدی بهش نداشتم. عاشق اوکانر و اندوه بلژیک هم هست اتفاقا.

چند سالی خبری ازش نبود تا یه مدت پیش پیام داد «#کافه_کتاب کتاب‌های‌تان را دارد. اگر بخواهیم از خودتان مستقیم بگیریم، می‌شود؟»

گفتم «بله.»

چند سالی هست که دیگر مستقیم به کتابفروشی‌ها کتاب نمی‌دهم. اول این‌که نمی‌رسم و بعد هم همان‌وقت که می‌فرستادم، حس می‌کردم در کار #پخش_کتاب دارم دخالت می‌کنم و حس خوبی نبود.

تهمینه پیام عکس فرستاد از کتاب‌های #نشر_آموت در #شالپلاته که خوشحالم شدم اما برایش نوشتم «یکی از این کتاب‌هایی که در عکس هست، سالها قبل مترجم از آموت پس گرفته. الان این رو بگذاریم، احتمالا مترجم خیالات بدی خواهد کرد.»

و قرار شد عکس‌های جدیدی بفرستد که احتمال می‌دهم عکس‌های جدیدش، عکس‌های همین کتاب‌ها خواهد بود که روانه شدند.

وسط این یادداشت برای تهمینه پیام دادم «پیک رساند به مقصدی که گفته بودی.»

هیچ حس کردید جهان شده ایران ما؟

و هر جای جهان که برویم، ردی از ایران و ایرانی هست.

 

https://www.instagram.com/p/CG12ceqAbdN/?igshid=4ltr3p9cjz5h

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو