فراخوان مقاله برای کتاب «الموت»

تاريخ، ادبيات و فرهنگ سرزمين تاريخي الموت در سلسله كتاب‌هايي توسط انتشارات آموت به دنياي نشر راه خواهند يافت.

مدیر نشر آموت، ديروز در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه «ايران» از اين سلسله كتاب‌ها به عنوان كاري فرهنگ‌شناسي و پژوهشي نام برد.

وی گفت: «الموت؛ كتاب اول» دربرگيرنده سفرنامه‌ها، يادداشت‌ها، مطالب مربوط به تاريخ، اسطوره، آداب و رسوم و ادبيات منطقه الموت و ديلمستان است. دايره محتوايي آثار نيز گسترده بود و اگرچه محوريت بحث با حسن صباح و مسائل تاريخي منطقه است، اما بسياري مقوله‌هاي ادبي و تاريخي منطقه را نيز دربرمي‌گيرد.

وي از مناطقي همچون الموت، طالقان،اشكورات، رودبار زيتون، رودبار قصران و فرهنگ اطراف دیلمستان تاریخی از جمله گيلان و مازندران به عنوان گستره جغرافيايي آثار ادبي و فرهنگي ياد كرد.

مدیر نشر آموت افزود: گردآوري اين كتاب‌ها كاري صرفاً پژوهشي و تاريخ‌نگارانه و اقليم‌شناسانه است، منتهي ابعاد ادبي، داستاني، شعر، ترجمه و فرهنگ عامه را بازتاب مي‌دهد.

به گفته وي گردآوري اين كتاب به شيوه عمومي و مردمي آغاز شده و تاكنون بسياري از ادبا و نويسندگان، استادان دانشگاه و پژوهشگران آثاري علمي را براي اين پروژه ارسال كرده‌اند.

برپايه اين گزارش علاقه‌مندان به فرهنگ بومي و باستاني ايراني براي ثبت دقيق تاريخ منطقه الموت و جلوگيري از تحريف تاريخ و ارائه آثار ارزشمند و مستند مي‌توانند در اين پروژه تاريخي مشاركت داشته باشند و آثار خود را برای نشر آموت (صندوق پستي تهران 459/14655) ارسال دارند یا با تلفن 88827140 + 021 تماس بگیرند.

 

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو