شما از چه سایت‌هایی، کتاب خریده‌اید تا به حال؟

خوبی انتشارات فقط در لذت بردن از انتشار یک کتاب و زنده کردن کلمه‌ها خلاصه نمی‌شود. وقتی ناشر باشی، خبرها زودتر از دیگران بهت می‌رسد. انگار کن که همه از دور، ساحل را می‌بینند و تو چون کنار ساحل ایستاده‌ای، صدای امواج اول می‌آید و بعد پاهایت خیس می‌شود از آمدن موج‌ها.

حالا فکر کن سر کتاب‌ها هم همین‌طور است. تجربه‌اش را چند بار سر چند تا کتاب داشتم. مثلا قبل از این که #پروژه_شادی اینقدر معروف بشود، من پیش‌لرزه‌هایش را احساس کرده‌بودم. یا وقتی #من_پیش_از_تو هنوز خیلی همه‌گیر نشده بود که حس کردم آمدن امواج‌اش را. حتی چند تا از رفقای روزنامه‌نگار در جریان هستند که وقتی بهشون زنگ زدم و گفتم «این کتاب خیلی معروف خواهد شد و خیلی خواهان خواهد داشت» لابد توی دل‌شان بهم خندیدند که «یارو رو ببین!»

اما شد و همان‌ها که اتفاقا بهشون گفته بودم، شدند زننده‌ی خبر؛ بخوانید پس‌زننده! که البته در کار ما هرچه خبر منفی بیشتر باشد، کتاب معروف‌تر و نویسنده‌، زنده‌تر می‌شود.

حالا چرا این‌ها را نوشتم؟

اولین آشنایی‌ام با وبلاگ و سایت و مجله‌ی اینترنتی برمی‌گردد به سال 1381 که وبلاگ «و قابیل هم بود» را در #پرشین_بلاگ ثبت کردم و شروع کردم به نوشتن در آن یک‌وجب جا. بعد هم دوره‌ی #وبلاگ_نویسی رفت و سایت آمد و من هم سایت #قابیل را ثبت دادم و بعد از چند وقتی نوشتن، از حالت خصوصی بیرون آوردم‌ و کردم‌اش #مجله_ادبی_اینترنتی که خیلی از نویسنده‌های #نسل_چهارم_داستان_نویسی_امروز_ایران اولین داستان‌های‌شان را آنجا منتشر کردند؛ نزدیک به بیست سال پیش.

بعد قابیل متوقف شد و دو سالی الکی پول هاست و دامین دادم و ول‌اش کردم به امان خدا. بعد آمدم توی کار نشر. سایت #آموت را همان اوایل ثبت کردم aamout.com

اوایل وصل بود به بلاگر که ما بلاگ‌اسپاتی‌ها جایگزین پرشین‌بلاگ کرده بودیم. بعد هم سایت مستقل شد و هرچه درباره‌ی کتاب‌ها و نویسنده‌ها و مترجمان آموت، اینجا و آنجا منتشر می‌شد، منتقل می‌کردم آنجا.

بعد هم فیس‌بوک و بعد وایبر و بعد تلگرام و حالا که #اینستاگرام حرف اول را می‌زند.

نگفتم بحث اصلی را!

این چند هفته‌ی گذشته اگر بگویم میانگین روزی دو نفر زنگ می‌زنند که #فروشگاه_اینترنتی_کتاب زدند، اغراق نکردم. می‌خواهند مستقیم از #نشر_آموت خرید کنند که می‌گویم بروند از #پخش_ققنوس و #پخش_گسترش و #پخش_چشمه و #پخش_صدای_معاصر و #پخش_فرهنگ و #پخش_پیکان_البرز بگیرند.

همه سایت زدند برای فروش کتاب.

شما از چه سایت‌هایی، کتاب خریده‌اید تا به حال؟

 

https://www.instagram.com/p/CIOMoAXp7Ux/?igshid=11j2bqe616kpc

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو