چاپ دوم کتاب «آیا شما هم به استرس اعتیاد دارید» منتشر شد

 

نشر آموت/ ۲۸۰ صفحه/ ۵۵ هزار تومان

نویسنده در بخشی از این کتاب، خطاب به مخاطبانش می‌نویسد: «اولین گام برای تغییر، آن است که خودمان را بشناسیم و این حقیقت را بپذیریم که مشکل داریم. اما نترسید. ما می‌توانیم راه حلی برای حل آن بیابیم. بررسی‌های من در مورد هزاران زن نشان می‌دهد بزرگ‌ترین مشکل زنان امروز، نحوه نگرش آنها به استرس است که هر روز در زندگی‌شان سبب ایجاد تنش دائمی می‌شود. من متوجه شده‌ام این روزها زندگی با استرس برای زنان بیش از یک عادت و در حقیقت نوعی اعتیاد است.... استرس آنقدر فراگیر شده است که ما به آن عادت داریم، در انتظار آن هستیم و در حقیقت اگر آن را نداشته باشیم، احساس ناراحتی می‌کنیم... ما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که برای داشتن استرس چشم و هم‌چشمی می‌کنیم. استرس، آن چنان زندگی ما را تسخیر کرده است که می‌توان آن را به سی‌پوند اضافه وزن یا میهمان ناخوانده پشت میز غذاخوری تشبیه کرد که به آسانی نمی‌توان از شر آنها خلاص شد.»

کتاب «آیا شما هم به استرس اعتیاد دارید» نوشته دبی‌مندل، کارشناس مدیریت استرس و یکی از چهره‌های جهانی برگزارکننده کارگاه‌هایی درباره‌ی درمان این معضل و بینانگذار پایگاه اینترنتی addictedtostress.com است که آرتمیس مسعودی آن را ترجمه کرده است. نویسنده در این کتاب تلاش کرده با معرفی هفت‌گام به زنان کمک کند تا به سمت رهایی از استرس و افزایش اعتماد به نفس گام بردارند.

 

مندل در مقدمه خود بر کتاب هدفش از نوشتن این کتاب را کمک به آزادی زنان از فهرست تمام نشدنی کارهای روزانه دانسته و تلاشی برای ماهر بودن و نادیده نگرفتن حقایق زندگی و تاکید کرده است: «اعتیاد به استرس همان سرقت هویت است زیرا ما با این اعتمادمان خوشحالی و خودانگیختگی را از خودمان سرقت می‌کنیم. بسیاری از ما حتی خودمان را نمی‌شناسیم چه برسد به اینکه بخواهیم از رویاهای بی‌تکلف درونمان آگاه باشیم...در این کتاب به شما نشان خواهم داد که چطور برای آنکه اعتیاد به استرس خود را درمان کنید، می‌توانید آن را به یک قدرت مبدل کنید.»

 

«استرس خود را مهار کنید، هویت خود را باز یابید، چگونه یک خود شیفته ی سالم شویم، برای خود یک جسم سالم بسازید، حس شوخ طبعی خود را پرورش دهید، تمایلات زناشویی را در خود برانگیزید، چهار چوب فکری خود را تغییر دهید» از عناوین فصل‌های این کتاب کاربردی است.

 

در تشریح کتاب آمده است: «امروزه زنان فشار مسئولیت های سنگینی را در خانواده، کارهای روزمره و شغل خود متحمل می شوند. برای مهار نمودن عوامل مولد استرس در خودتان باید ریشه های آن را بشناسید. در این کتاب برخی از عواملی که احتمال دارد در شما تشدید شده باشد، ارائه شده است. اولین گام در فرآیند تحول این است که خود را درک کنیم و بپذیریم که دچار مشکل هستیم. اما هرگز بیمی به خود راه ندهید زیرا مطمئناً می توانیم کاری برای آن انجام دهیم. دومین گام برای غلبه بر استرس این است که توجه خود را به درون متمرکز کنید و با آن فردی که قبلاً بودید (پیش از این که یک زن، مادر، پرستار شوید)، دوباره آشنایی را از سر بگیرید.

 

گام سوم به شما نشان می دهد که چگونه با تبدیل شدن به یک خود شیفته ی سالم، هویت جدیدتان را که به تازگی غنی و محکم شده است را جشن بگیرید. «یک خود شیفته سالم؟» بسیاری از افراد و حتی این عبارت را بیان می کنند می گویند:« هر نوع خود شیفتگی چگونه می تواند مثبت و سالم باشد؟» این را به خاطر بسپارید: خودشیفتگی موجب توجه به خود می گرددو این یک برتری محسوب می شود زیرا به جای توجه به فرد دیگری، به خود، زندگی خود و آن چنان که باید باشید توجه وتمرکز می کنید.

 

گام چهارم به شما نشان خواهد داد که چگونه با مراقبت جسمانی در زندگی تان می توانید اعتیاد به استرس را یرطرف نمایید و مطمئن شوید که با سلامتی، شادی و مثبت اندیشی، حداکثر کاری را که می توانید، انجام دهید.»

 

همچنین در بخشی از این کتاب مندل خطاب به مخاطبانش می‌نویسد:

 

«اولین گام برای تغییر، آن است که خودمان را بشناسیم و این حقیقت را بپذیریم که مشکل داریم. اما نترسید. ما می‌توانیم راه حلی برای حل آن بیابیم. بررسی‌های من در مورد هزاران زن نشان می‌دهد بزرگ‌ترین مشکل زنان امروز، نحوه نگرش آنها به استرس است که هر روز در زندگی‌شان سبب ایجاد تنش دائمی می‌شود. من متوجه شده‌ام این روزها زندگی با استرس برای زنان بیش از یک عادت و در حقیقت نوعی اعتیاد است.... استرس آنقدر فراگیر شده است که ما به آن عادت داریم، در انتظار آن هستیم و در حقیقت اگر آن را نداشته باشیم، احساس ناراحتی می‌کنیم... ما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که برای داشتن استرس چشم و هم‌چشمی می‌کنیم. استرس، آن چنان زندگی ما را تسخیر کرده است که می‌توان آن را به سی‌پوند اضافه وزن یا میهمان ناخوانده پشت میز غذاخوری تشبیه کرد که به آسانی نمی‌توان از شر آنها خلاص شد.»

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو