دیدار و گفتگو با مهسا ملک مرزبان

اين پنجشنبه‌ها را قبلا هم داشتيم؛ وقتی نشر آموت در اتاقک سه در چهار زير پل كريمخان،‌ دفتر داشت. اين اتاقک مقدس، ساليان دور دفتر وكالت پروفسور عبدالرحمان عمادی بود. اين اتاقک و پنج اتاقک ديگر كنار هم يک مجموعه شده بودند و صاحبان‌شان يا رفته به آن دنيا،  و يا زنده اما بازنشسته و در خانه مانده بودند وقتی که آموت سال هشتادوهشت با اجازه‌ی استاد عمادی و همسر زنده‌يادشان شهره‌خانم روانه اين ساختمان شد، و جانی گرفت اين ساختمان خوابيده، و بيدار شد. یکی از برنامه‌های مداوم آن‌سال‌های دفتر نشر آموت برگزاری جلسات نقد و بررسی و رونمایی كتاب‌ها بود در پنجشنبه‌های اول هر ماه، در سالن اين ساختمان كهن.

اما دوام نياورد اين جلسات چرا كه به تكرار رسيد و همان آدم‌هایی می‌آمدند كه در جلسات قبلی آمده بودند و یک جایی، ديگر حس‌اش نيامد و ادامه نداديم.

تا اين‌كه كتابفروشی آموت به دنيا آمد و خودبه‌خود اين پنجشنبه‌های متفاوت شكل گرفتند. قرارمان اين بوده كه هر هفته برگزار شود. هر كتاب تازه‌ای كه بيرون بيايد، می‌تواند اينجا جشن بگيرد برای خودش؛ فقط زحمت برگزاری‌اش می‌افتد گردن مترجم و نويسنده و ناشر آن كتاب.

اين هفته قراره «مهسا ملک‌مرزبان» را ببينيم و باهاش گپ بزنيم. از خانم ملك‌مرزبان در همين نشر آموت دو تا كتاب داريم اما بهانه‌ی این ديدار آخر سالی‌مان، انتشار آخرين ترجمه‌اش در نشر چشمه است؛ رمان شيفتگی‌ها نوشته‌ی خابير مارياس.

منتظرتان هستيم. هم اين پنجشنبه‌ و هم همه‌ی پنجشنبه‌های خوب خدا.

 

https://www.instagram.com/p/Bu62eLgn5fO/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=7h4n66xrf7o7

برچسب ها:

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو