چرا باید تنها از خرده فروش‌ها کتاب خرید

هنوز بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند کتاب باید از مکان اصلی خودشان یعنی کتابفروشی‌‌ها و خرده‌فروشی‌های کتاب تهیه شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از لیت هاب، از زمانی که آمازون و دیگر سایت‌های فروش کتاب در فضای مجازی ایجاد شده‌اند موضوع و چالشی به نام خرید آنلاین و خرید سنتی کتاب در بازار کتاب اکثر کشورهای جهان ایجاد شده است.

 خیلی‌ها خرید کتاب در سایت‌ها را با هزینه کم و سرعت بالا برای رشد و توسعه اقتصاد و پیشرفت فرهنگ جوامع مثبت ارزیابی می‌کنند ولی هنوز بسیاری از کارشناسان نیز اعتقاد دارند کتاب کالایی مادی و اقتصادی نیست بلکه به طور مستقیم با فرهنگ و ادبیات جامعه ارتباط دارد و باید از مکان اصلی خودشان یعنی کتابفروشی‌‌ها و خرده‌فروشی‌های کتاب تهیه شود.

 آندره بارتس خبرنگار و نویسنده آمریکایی یکی از همین صاحب نظرانی است که فکر می‌کنند کتاب باید از کتابفروشی‌های مستقل خریده شود و تهیه آنها از سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین و آمازون زیاد جالب نیست. وی در یادداشتی کوتاه برای مجله لیت هاب دلایلی برای این عقیده آورده است:

1.  معمولاً کتابفروشی‌ها اهالی همان محلی هستند که شما اقدام به خرید کتاب می‌کنید. آنها سلیقه همسایگان خود را می‌شناسند و بر اساس آنها کتاب تهیه می‌کنند ولی این خاص بودن و شناسایی سلیقه در آمازون و هر گونه سایت آنلاین فروش کتاب وجود ندارد.

2.  معمولاً کتابفروش‌ها خودشان آدم‌هایی هستند که اهل مطالعه کتاب و گاهی اوقات خوره کتاب بوده و به همین دلیل می‌توانید به سلیقه و نظر آنها در انتخاب کتاب‌های جدید اعتماد کنید. در سایت‌های فروش کتاب شاید نظرات کارشناسی در مورد کتاب ارائه می‌شود ولی بسیار کلی گفته می‌شود و خیلی وقت‌ها به کار شما نمی‌آید.

 3.  وقتی با یک کتابفروشی محلی آشنا می‌‌شوید در صورتی که یک کتاب فروش خوبی داشته باشد یکی برای شما کنار می‌گذارد. سر راه خانه وقتی یک سری به کتابفروشی بزنید به طور حتم پیشنهادهای دیگری نیز برای شما خواهد داشت.

 4.  در سایت‌های آنلاین نمی‌شود یک کتاب نویسنده محبوب خود را از پیش سفارش دهید. خیالتان راحت است که هیچ کتابی را از دست نخواهید داد.

 

http://www.ibna.ir/fa/doc/shorttrans/284109

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو