فریبا کلهر رمانی درباره اسطوره‌های ایران و هند نوشت

خبرگزاری فارس: فریبا کلهر از اتمام نگارش رمان «سی سا سیاوش» برای گروه سنی نوجوانان و انتشار آن تا پایان سال جاری خبر داد.

خبرگزاری فارس: فریبا کلهر رمانی درباره اسطوره‌های ایران و هند نوشت

فریبا کلهر، نویسنده و مترجم ادبیات کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا» درباره رمان «سی ‌سا سیاوش»، بیان داشت: چندی پیش نگارش این رمان برای مطالعه گروه سنی نوجوان به اتمام رسید.

وی ریشه رمان «سی سا سیاوش» را ریشه مشترک افسانه‌های اسطوره‌ای همه ملت‌ها دانست و اضافه کرد: میان دو کشور ایران و چین، یکسری اسطوره‌های مشترک وجود دارد که از جمله آن می‌توان به اسطوره «سیمرغ» و «سودابه» اشاره کرد.

کلهر با بیان اینکه در نگارش رمان «سی سا سیاوش» به روایت داستان یکی از اسطوره‌های مشترک کشور ایران و هند پرداختم، ادامه داد: مضمون این اثر به چند نوجوان اختصاص دارد که در اسطوره‌ای اسیر شده‌اند چراکه این اسطوره در زندگی و خواب‌های این افراد به اتمام رسیده است که این امر موجب می‌شود تا آنها به صورت مستمر خواب اسطوره ببینند.

وی افزود: در رمان «سی سا سیاوش» مشکلات اسطوره مدنظر به زبان و روح نوجوانان منتقل می‌شود اما آنها با ترفندهایی از دست این اسطوره آزاد می‌شوند و به زندگی عادی خود بر می‌گردند.

این نویسنده گفت: کتاب «سی سا سیاوش» دارای حدود 140صفحه است که انتشارات «آموت» آن را برای اخذ مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کرده است.

وی اضافه کرد: رمان «سی سا سیاوش» پس از اخذ مجوز، تا پایان سال جاری منتشر و به مخاطبان نوجوان ارائه می‌شود.

 

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو