ME BEFORE YOU Jojo Moyes

عادل طالبی (فعال حوزه نشر): در حال بررسی و  تحلیل بازار فروش آمریکا در سایت نیلسن بودم.

با توجه به فعالیت هایی کوچکی که در حوزه نشر دارم، گزارش فروش کتاب های 2016 در آمریکا توجهم را جلب کرد:

کتاب «من پیش از تو» که توسط انتشارات دوست داشتنی  «آموت» در ایران هم منتشر شده است، نه فقط در ایران، بلکه در آمریکا هم پرفروش است:

 

ME BEFORE YOU Jojo Moyes PENGUIN RANDOM HOUSE 7/1/2013 536,000

 

فروش بیش از نیم میلیونی کتاب «من پیش از تو» اثر «جوجو مویز» در سال 2016 طبق آمار منتشر شده نیلسن (فقط در آمریکا) آن را در رده نهمین کتاب پر فروش سال 2016 قرار داده است.

 

اهمیت فروش بالای آن در آمریکا در سال 2016 این است که این کتاب در سال 2013 منتشر شده است و هنوز پس از گذشت سه سال در این لیست قرار دارد و این نشان از اقبال مستمر خوانندگان به این کتاب دارد. همچنین در تحلیل دیگری درباره این کتاب خواندم که هر فردی که کتاب را می خواند مایل است آن را به عنوان هدیه برای عزیزان و دوستانش هم بخرد (در آمریکا) که به همین دلیل این کتاب هنوز پس از 4 سال در لیست ده کتاب پر فروش آمزیکا قرار  دارد.

 

البته کتاب دیگری نیز از انتشارات پنگوئن و رندوم هاوس این شرایط را دارد :

OH, THE PLACES YOU'LL GO!  Dr. Seuss  PENGUIN RANDOM HOUSE  1/1/1990  553,000

 

این کتاب با اینکه در 22 ژانویه 1990 منتشر شده است هنوز در لیست 10 کتاب برتر خریداری شده در آمریکا قرار دارد! جالب است که کتاب فوق، در لیست پرفروش های حوزه کودک و نوجوان در رتبه چهارم قرار گرفته است.

 

نکته مهم دیگر این است که  آمار فوق مربوط به فروش  Hard Copy است و آمار فروش  در حوزه ای بوک و دیجیتال بسیار جالب تر است :

نسخه دیجیتال «من پیش از تو» با فروش  527 هزار نسخه  در آمریکا در جایگاه اول قرار دارد!!!!

 

برای دریافت لیست و اطلاعات بیشتر می توانید به اینجا مراجعه کنید:

http://www.nielsen.com/us/en/insights/news/2016/tops-of-2016-books.html

 

پی نوشت 1:

متاسفانه خنجر یغماگران بازار کتاب،  با کپی غیر قانونی کتاب «من پیش از تو»  و عدم حمایت لازم از سوی مسئولین، بر پشت ناشر فرهیخته ی آن، «آموت»  فرو رفته است و علی رغم تلاش هایش، هنوز نتوانسته هیچ حمایت ملموسی را در این زمینه شاهد باشد و هیچ «اقدام و عملی» نیز در این زمینه مشاهده نمی شود.

 

پی نوشت 2:

از 10 کتاب پرفروش در آمریکا 5 تای آن توسط انتشارات پنگوئن منتشر شده است.

 

پی نوشت 3 :

کتاب THE GIRL ON THE TRAIN   رتبه دوم را با 836 هزار فروش HardCopy دارد. رتبه اول مربوط به هری پاتر است که با فروش 4 میلیونی در جایگاه اول نشسته است. اگر هری پاتر را یک استثناء بدانیم (که هست!)، احتمالا باید منتظر ترجمه هایی از «دختر روی ترن» یا «دختر توی ترن»  و ماجراهای این «ترن» هم باشیم.

 

پی نوشت 4:

در رابطه با کپی غیر قانونی کتاب و عدم وجود هیچ ساز و کار مشخص برای جلوگیری از سرقت نتیجه زحمات ناشران، و از آنجا که امروز زادروز فروغ فرخ زاد هم بود، یادم آمد : «ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد»

 

عادل طالبی

8 دی 95

 

https://telegram.me/kar_kasb

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو