فردا عیدانه کتاب به خط پايان مي‌رسد

فردا عیدانه کتاب  به خط پايان مي‌رسد كه به گمان من بدترين دوره‌اش بود اين دوره. گاهي حتي فكر مي‌كردم دوستان مسوول در خانه  كتاب، به‌عمد تلاش داشتند اين دوره در سكوت خبري برگزار شود تا شايد كم كم اين بساط تخفيف بيست‌درصدي با ارائه‌ي كارت ملي را برچينند.

در تمام دوره‌هاي قبلي، خانه كتاب، سايتي داشت كه بد يا خوب، فهرست پرفروش‌ها را به طور آنلاين به نمايش مي‌گذاشت و شما مي‌توانستيد ببينيد ملت از چه كتابي استقبال كردند و خود اين رقابت، باعث رونق بخشي از طرح‌هاي گذشته بود و باعث خبرسازي مدام‌اش مي‌شد؛ تا جايي كه خبرگزاري كتاب، وابسته به خانه‌كتاب زيرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هم مدام خبررساني مي‌كرد.
فردا عيدانه كتاب به خط پايان مي‌رسد و جز اگر قسم دروغ نخورده باشم، يك ساعت كه ليست پرفروش‌ها در پايان روز سوم، آزاد گذاشته شد و شخصا توانستم از صفحات پرفروش‌هاي خارجي و ايراني، عكس بگيرم، در تمام مدت تا اين لحظه، اين بخش بسته مانده است.
قبل از عيد وقتي پيگير شدم گفتند مسوولان معتقدند با اعلام پرفروش‌ها باعث رونق بيشتر كتاب‌هايي مي‌شدند كه نبايد رونق مي‌گرفت.
قبل از عيد گفتند يك ليست سراسري اعلام مي‌كنيم كه به هيچ كتاب و نويسنده‌اي ظلم نشود؛ اگر شما ليستي ديده‌ايد، ما هم ديده‌ايم.
جالب اينكه در تمام دوره‌هاي گذشته يك تعداد كتابفروشي را به عنوان پرفروش‌ترين كتابفروشي‌ها اعلام مي‌كردند كه اين دوره هم اعلام مي‌كنند و خودشان هم مدعي اند كه در اين موضوع هم بايد دست نگه داشت؛ يعني ترديد ندارم برفرض محال هم اگر از اين طرح‌ها باز برگزار شود، در دوره‌هاي بعدي اسم كتابفروشي‌ها اعلام نخواهد شد.
حتي من فكر مي‌كنم اگر اين روال تندروي و خودرايي‌اي در خانه كتاب و وزارت ارشاد ادامه پيدا كند. بعدها کلمه‌ی "كتاب" را هم از آخر اين طرح‌ها برخواهند داشت و به جاي عیدانه کتاب و تابستانه کتاب و پائیزه کتاب و ... خواهند گذاشت فقط عيدانه ،تابستانه ، پاييزه.
و حتي يك چيزي از ظهر توي كله من افتاده كه اصلا اين چه كاري‌يه مردم كتاب مي‌خوانند؟ كتاب بايد ممنوع شود خواندن‌اش.
كه البته اين يكي را من باهاشون همراهي دارم و اميدوارم روزي برسد كه كتاب‌خواندن در ايران قدغن بشود؛ آن وقت خواهيد ديد سرانه‌ي كتابخوانی چطور سر به فلك خواهد زد.
آمين

پی‌نوشت:
تصميم مسوولان خانه كتاب مبني بر عدم اعلام عناوين پرفروش #عیدانه_کتاب  ادامه دارد و شايعه ها هم پررونق تر از قبل.
به راستی ليست من درآوردي صفحه نه روزنامه پرمخاطب #جام_جم (امروز چهاردهم فروردين  نود‌و‌هفت) منبع اش كجاست؟

https://www.instagram.com/p/BhG656bFUrP/

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو