ارشاد بعد از خواندن چاپ بیستم کتاب «ما تمامش می‌کنیم» به تمام کردن این ارتباط رسید

صبح که وارد سامانه ی قدیم مجوزهای اداره کتاب وزارت ارشاد شدم، همه‌جا پیش روی اسم کتاب #ما_تمامش_می_کنیم نوشته شده بود «درخواست غیرفعال شده است.» فکر کنید این غیرفعال شدن را یک بار روبروی مجوز کتاب نوشتند. یک بار روبروی مجوز جلد کتاب زدند. بیست بار هم روبروی اعلام وصول این کتاب زدند.

اول‌اش با خواندن این پیام تکراری، قلبم فشرده شد. رفتم به روزهایی که #من_پیش_از_تو  در چاپ چهارم این بلا سرش آمد. یادم رفت به روزهایی که رمان #شوهر_عزيز_من  در چاپ هشتم این‌طور غیرفعال شد. یادم افتاد کتاب #رک_و_پوست_کنده درست در اوج شهرت در چاپ چهارم اینطور شد. رمان #نامحرم هم در چاپ چهارم به این بلا گرفتار شد و درخواست‌اش غیرفعال شد و #بیوه_کشی در چاپ پنجم گیر افتاد به کارش.

«من پیش از تو» دو ماه بعدش با هفت مورد اصلاحیه جدید، مجوز گرفت. کتاب «شوهر عزیز من» چهار سال در محاق ماند تا نام‌اش فراموش شود و خواننده‌ها فراموش‌اش کنند و بعد بهش مجوز دوباره دادند. کتاب «رک و پوست کنده» با حذف یک صفحه، مجوز دوباره گرفت اما دیگر رمقی نداشتم برای انتشار دوباره‌اش که هر کتابی، دوره‌ای دارد و تبی و شهرتی و ... ماند که ماند. «نامحرم» را هم تا این لحظه اصلا مجوز ندادند. «بیوه‌کشی» هم با حذف سه پاراگراف، دوباره زنده شد و

القصه این‌که رفتم به خیالات و گفتم «شاید مشکل این رفقا در ارشاد این است که بعد از چرت نیم‌روزی و گپ و گفت روزمره با همدیگر، سراغی از کتاب‌های پرفروش می‌گیرند و فقط قصدشان زدن همان‌هاست وگرنه با چه دلیلی می‌شود کتابی که با خون و دل مجوز گرفته و منتشر شده و ناشر، پدر خودش را درآورده و مطرح‌اش کرده، باید چنین با داس مرگ بیفتند به میان‌شان؟ تجربه نشان داده از هر ۵۰ کتاب فقط ۵ کتاب به چاپ دوم می‌رود و فقط ۱ کتاب به لیست پرفروش‌ها می‌نشیند!

بعد الان رفتم به سامانه مجوز جدید و دیدم در میان تمام گزینه‌های سبزرنگ تیک معتبر، فقط روبروی اسم «ما تمامش می‌کنیم» تیک قرمز زده و نوشته‌اند: مغایر ضوابط نشر.

اصلا ناراحت نشدم. خوشحال شدم این #کتاب کار خودش را کرد. تمام حرف این کتاب این است که هرجا حس کردی، کارت اشتباه است، تمامش کن و ارشاد هم بعد از خواندن چاپ بیستم کتاب «ما تمامش می‌کنیم» رسیده به تمام کردن این ارتباط.

همین.

 

https://www.instagram.com/p/B5pV4A6AZ1D/?igshid=11rlxn6qf0hug

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو