نشر آموت منتشر کرد: «فرار کن»

 (نامزد جایزه بهترین تریلر سال ۲۰۱۹ گودریدرز) 

 نشر آموت / چاپ اول / ۴۸۰ صفحه/ ۱۲۲ هزار تومان

معرفی نویسنده:

«هارلن کوبن» نامی معروف در ادبیات داستانی معاصر آمریکاست. شهرت او به تریلرها و رمان‌های معمایی‌اش برمی‌گردد. بیشتر آثارش در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز، اول شده است. 

کوبن در 4 ژانویة 1962 در نیوارک، نیوجرسی متولد شد. در دبیرستان لیوینگستون نیوجرسی درس خواند و همانجا با کریس کریستی، یکی از سیاستمداران حال حاضر، دوست شد. به کالج امهرست رفت و لیسانس علوم سیاسی گرفت. در آنجا با دن براون، نویسندة معروف، آشنا شد. در اصل در همان دوران دانشگاه بود که سراغ نویسندگی رفت. بعد از فارغ‌التحصیلی به آژانس مسافرتی پدربزرگش پیوست. در حال حاضر همراه با همسر و چهار فرزندش در ریجوود، نیوجرسی زندگی می‌کند.

در سال چهارم دانشگاه، ناگهان به سمت نویسندگی کشیده شد. بین بیست تا بیست‌وپنج سالگی نخستین رمانش را با نام «جعل مرگ» (1990) نوشت. تریلر «درمان معجزه‌آسا» نیز در سال 1991 منتشر شد. 

بعد از این دو رمان،کوبن سراغ مجموعه‌نویسی رفت. در سال 1995 «حدشکن»، نخستین رمان مجموعه آثار مایرون بالیتار، را نوشت. این کتاب به ماجراهای یک دلال ورزشی به نام مایرون بالیتار می‌پردازد که باید راز قتل موکلش را حل کند. این رمان در سال 1996 نامزد جایزة آنتونی و ادگار در بهش بهترین کتاب کاغذی شد. تا الان کوبن ده رمان موفق و یک داستان کوتاه برای این مجموعه نوشته است. 

علی‌رغم موفقیت کم دو تک‌جلدی قبل، در سال 2001 تریلری با نام «به هیچ‌کس نگو» نوشت. این رمان سریع در فهرست پرفروش‌ها جای گرفت. یک کارگردان فرانسوی نیز در سال 2006 آن را به فیلم تبدیل کرد و این فیلم در گیشه موفق بود. این رمان راجع به دکتر دیوید بک است که پس از دریافت پیامی رمزی، باید دنبال همسرش بگردد که هشت سال از ناپدیدشدنش می‌گذرد. این جست‌وجو او را به سمت دروغ‌ها و رازهایی مهلک می‌کشاند. رمان برای دریافت جایزة آنتونی، بَری و ادگار نامزد شد.

بعد از این موفقیت، کوبن ده تک‌جلدی دیگر نوشت. در سال 2011 مجموعة مایرون بالیتار را تمام کرد و سراغ مجموعة جدیدی با نام میکی بالیتار رفت که مختص نوجوانان است. در این مجموعه، برادرزادة مایرون، یعنی میکی بالیتار، پس از مرگ پدرش درگیر جهان معما و فریب می‌شود. «پناهگاه» اولین کتاب این مجموعه است. 

هارلن کوبن اولین نویسنده‌ای است که هر سه جایزة معتبر آنتونی، شِیمِس و ادگار را دریافت کرده است. بعلاوه در سال 2003 به درخواست نیویورک تایمز داستانی کوتاه به نام «کلیدی برای پدرم» نوشت. 

 از این نویسنده رمان‌های «جنگل» و «فرار کن» با ترجمه‌ی خانم محدثه احمدی در نشر آموت منتشر شده است. 

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو