کتاب صوتی «پیرزنی که تمام قوانین را زیر پا گذاشت» با صدای ماهتینار احمدی منتشر شد

 

ناظر ضبط: رفیعه پوستی

طراحی و ترکیب صدا: سوگند باروتچی

ویرایش صوتی: فاطمه هرسینی

مدت زمان: 17 ساعت و 02 دقیقه

 

از کار در گوشه‌ی موزه تا شهرت جهانی

«کترینا اینگلمن سوندبرگ نویسنده، روزنامه‌نگار و باستان‌شناس دریایی در 1948 در سوئد متولد شد. او دانش‌آموخته‌ی دانشگاه «اوپسالا»ی سوئد در رشته‌ی تاریخ و باستان‌شناسی است و مطالعاتی در زمینه‌ی قوم‌شناسی و زبان‌های نورودیک انجام داد. سوندبرگ بیش از هجده اثر داستانی منتشر کرده است که مشهورترین آن‌ها «پیرزنی که تمام قوانین را زیر پا گذاشت» است. این رمان در سال 2012 منتشر شد و پس از آن که به سرعت در سوئد پرفروش شد، به هفده زبان دیگر ترجمه شد و باعث شهرت جهانی نویسنده‌اش شد.

باند خلافکاران بازنشسته

«مارتا اندرسون» پیرزن هفتاد و نه ساله‌ایست که در یک آسایشگاه سالمندان سکونت دارد. آسایشگاه برای مارتا شبیه زندان است و او قصد ندارد باقی عمرش را بر روی صندلی راحتی در گوشه‌ای از آسایشگاه بگذراند؛ پس تصمیم می‌گیرد برای خود و زندگی‌اش هیجان ایجاد کند. سرقت از بانک به نظر کار هیجان‌انگیزی می‌آید. اما نخستین تلاش مارتا به تنهایی، نتیجه‌ی مطلوبی ندارد. به همین دلیل او دست به کار می‌شود تا با طراحی نقشه‌ای کامل و با همراهی دوستانش که همگی آن‌ها از پیرهای ساکن آسایشگاه سالمندان هستند، به مقصود خود برسد.

 

جایی برای پیرزن‌ها هست!

مارتا پس از تشکیل باند و هم‌فکری با آن‌ها و اجرای شورش‌ها و اعتراض‌های کوچک و بزرگ در آسایشگاه، از جمله اعتراض به ساعت خواب، سرو غذا در ظرف‌های پلاستیکی، ساعت تماشای تلویزیون و … نقشه‌های بزرگ‌تری برای خود و گروهش طراحی می‌کند. هدف نهایی آن‌ها، وارد شدن به جرگه‌ی تبهکاران حرفه‌ایست. سوندبرگ در داستانش، نوعی جدید از قهرمان را به مخاطب معرفی می‌کند. قهرمانی که بر خلاف کلیشه‌های معمول رفتار می‌کند و موقعیت‌های طنز بسیار زیادی را خلق می‌کند. نویسنده در کنار روایت ظنزآمیز داستان، تلنگری هم به نگاه غالب به سالمندان می‌زند. تلنگر به نگاهی که سالمندان را به چشم موجوداتی از کار افتاده و بی‌مصرف نگاه می‌کند.

 

نشر صوتی آوانامه با همکاری نشر آموت، نسخه‌ی صوتی کتاب «پیرزنی که تمام قوانین را زیر پا گذاشت» نوشته‌ی «کترینا اینگلمن سوندبرگ» را با ترجمه‌ی دکتر «کیهان بهمنی» و با صدای «ماهتینار احمدی» تولید منتشر کرده است.

 

بخش‌هایی از این کتاب صوتی را می‌توانید در فایل‌های زیر بشنوید و نسخه‌ی کامل آن را از فیدیبو، طاقچه، کتابراه و سایر پلتفرم‌های معتبر فروش کتاب‌های صوتی و الکترونیک تهیه کنید.

نمونه اول 

نمونه دوم 

نمونه سوم 

www.AvaNameh.com

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو