مطلب ویژه کرونا

#نمایشگاه_کتاب_قزوین که کنسل شد، مستقیم برگشتم تهران. مادرم با حسرت گفت «یک هفته خورد و خوراک ما هم تنظیم می‌شد با بودن تو!» توی دلم با حسرت گفتم «دورت بگردم مامان!»

دوست ندارم پدر و مادرم را پیرمرد و پیرزن ببینم؛ اگرچه هستند و به قول بابام، تا سر چرخاندم ۱۶ سال از بازنشستگی‌ام گذشته. اوایل می‌رفت روستای زادگاه‌مان اما یک‌دفعه بدن‌اش نشست و بعد هم دکتر و عمل و ... مامان هم. و دوتایی رفیق دارند به اسم عصا. هر سال نمایشگاه کتاب قزوین که می‌شود، مثل ساعت، صبحانه‌ام آماده است، ناهارم آماده است و شام‌ام آماده است و حالا امسال کنسل شد.

به خاطر #کرونا تعطیل شد همه‌چی. از همان قزوین که برمی‌گشتم فکر کردم، کتابفروشی را تعطیل کنیم اگرچه کتابفروشی‌ها آنقدر شلوغ نیستند که مکان عمومی خطاب قرار بگیرند؛ نهایتا در کل روز ۳۰ نفر آدم بیایند و خرید بکنند و تا به حال نشده، در یک لحظه ۱۰ نفر با هم در کتابفروشی باشند.

بعد آمدم در گوگل سرچ دادم «بایدها و نبایدهای کرونا» که نکات مهم را مثل یک شهروند عادی بدانم و اینقدر نگران دروغ‌ها و ناگفته‌ها نمانم. اولین مطلب مال بی‌بی‌سی بود که فیلتر بود! عنوان مطلبش این بود «۵ نکته که باید درباره‌ی #ویروس_کرونا بدانیم.» دومی هم مال بی‌بی‌سی بود که «چگونه خود را قرنطینه کنیم؟» سومین مطلب هم مال سایت دویچه‌وله‌ی آلمان بود که باز هم فیلتر است با عنوان «آنچه در مورد ویروس جدید کرونا باید بدانید!» سومین مطلب هم مال باشگاه خبرنگاران جوان است که معلومه از این‌جا و آنجا کپی‌پیست کردند. مطلب‌اش اما بد نیست. تیترش اینه: «از کرونا نترسید، مقاومت بدن‌تان را بالا ببرید!»

و بعد هم توضیح داده که این ویروس کشنده است و خطرناک است و نگران‌کننده است اما سراغ چه کسانی می‌رود؟ کسانی که #سیستم_ایمنی بدن‌شان قوی نیست. پس باید چکار کنیم؟ باید خودمان را قوی کنیم. و موارد عادی پیشگیری را بدانیم که احتمالا از بچه‌ی دو سه ساله تا پیرمرد و پیرزن هشتاد ساله هم از بس خبر جدی و جوک خنده‌دار در این باره شنیدند و خواندند، همه از بر هستند. اما فقط می‌ماند قوی ماندن؛ یا قوی شدن.

در همین خبر آمده آب کلم و آب کدو تنبل و آب توت‌فرنگی و آب پرتقال و آب لیمو و آب گوجه‌فرنگی و آب هویج بخورید سرشار هستند از ویتامین‌ها و...

راستی شما چقدر از کرونا می‌دانید؟

برچسب ها:

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو