کتاب صوتی «پلیس حافظه» با صدای سحر بیرانوند منتشر شد


ناظر ضبط: نازنین شکرابی
طراحی و ترکیب صدا: یحیی محسن‌پور
ویرایش صوتی: عاطفه امیرنیا
مدت زمان: 11 ساعت و 05 دقیقه

سرگرمی‌های یک خانم خانه‌دار
یوکو اوگاوا ریاضی‌دان و نویسنده‌ی ژاپنی است که در 1962 متولد شده و از سال 1988، یعنی زمانی که 26 سال داشت مشغول نویسندگی است. یوکو بیش از چهل اثر داستانی و غیر داستانی دارد و بیشتر آثارش زمینه‌هایی از ادبیات روان‌شناختی دارند. اوگاوا در ژاپن جوایز متعدد ادبی به دست آورده و جایزه‌هایی هم در سطح بین‌المللی دارد. او برای کتاب پلیس حافظه، نامزد دریافت جایزه‌ی بوکر نیز شده است. علاوه بر پلیس حافظه، خدمتکار و «پروفسور»، «انتقام» و «استخر شیرجه» از دیگر آثار مشهور او هستند. اوگاوا پس از ازدواج شغلش در دانشگاه به عنوان منشی را رها کرد و به خانه‌داری مشغول شد، اما نوشتن را به عنوان یک عادت و سرگرمی پیش گرفت. تا این که آثارش به چاپ رسیدند و برایش جوایزی به ارمغان آوردند.

فرار از فراموشی
داستان‌های زیادی درباره‌ی پاد-آرمان‌شهر یا ویران‌شهر نوشته شده است. در این گونه داستان‌ها یک شهر، جامعه و حتی سکونت‌گاهی که در قالب شهر یا روستا تعریف نمی‌شود، به صورت خیالی ترسیم می‌شود. در این مکان‌ها معمولا ویژگی‌های منفی یا پلید برتری و چیرگی دارند یا پیشرفت‌های علمی، جوامع را دچار پس‌رفت‌های شدید کرده و زندگی در آن به کام اکثر مردم تلخ است.
پاد-آرمان‌شهری که «پلیس حافظه» در آن اتفاق می‌افتد، جزیره‌ای بی‌نام در ناکجاآباد است. عجایب این جزیره کم نیستند، از جمله این که چیزهایی در جزیره ناپدید می‌شوند و خیلی زود وجودشان و حتی خاطراتشان از حافظه‌ی مردم پاک می‌شود! چیزهایی که ناپدید می‌شوند، بسیار متنوع‌اند: کتاب، پرنده، عطر، میوه، روبان و حتی برخی از ساکنین جزیره! راوی کتاب دختری است نویسنده که تلاش می‌کند تا حافظه‌اش را از گزند فراموشی اجباری حفظ کند. «پلیس حافظه» دو داستان را در خود جای داده است؛ یکی داستان دختر نویسنده و دیگری داستانی که این دختر نوشته است و تلاش می‌کند آن را حفظ کند، آن هم در حالی که پلیس‌های حافظه به دنبال کسانی هستند که هنوز حافظه‌ای دارند و قادرند برخی چیزهای فراموش شده را به یاد بیاورند.

کتاب صوتی پلیس حافظه
نشر صوتی آوانامه با همکاری نشر آموت، کتاب «پلیس حافظه» را با ترجمه‌ی کیهان بهمنی و خوانش سحر بیرانوند تولید و منتشر نموده است.

بخش‌هایی از این کتاب صوتی را در فایل‌های زیر بشنوید، و نسخه‌ی کامل آن را می‌توانید هم اکنون از فیدیبو، کتابراه، طاقچه و سایر پلتفرم‌های معتبر فروش کتاب‌های صوتی و الکترونیک تهیه کنید.

نمونه اول

نمونه دوم

نمونه سوم

نمونه چهارم

نمونه پنجم



www.AvaNameh.com

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو