روز جهانی کتاب کودک

کودکان قلب تپنده‌ی هر سرزمینی هستند، امروز ۲ آوریل برابر با ۱۴ فروردین ماه، به مناسبت زادروز هانس کریستین اندرسن، روز جهانی کتاب کودک نامگذاری شده است.

کودکان دنیای اطرافشان را خیلی شفاف‌تر و ساده‌تر از ما می‌بینند، به همین علت انتخاب و خواندن کتاب‌های مناسب، نقش بسیار مهمی در زندگی‌شان دارد.

بزرگ می‌شویم و همچنان داستان‌هایی که در دوران کودکی خوانده‌ایم را به یاد داریم، کودکان با این داستان‌ها زندگی و با کلمات کتاب‌ها رشد می‌کنند.

خوشبختانه این روزها شاهد تشویق شدن کودکان به مطالعه غیر درسی در مدارس هستیم، معلم‌هایی که به کودکان کتاب داستانی آموزنده معرفی می‌کنند، مادر و پدرهایی که با حوصله در کتابفروشی‌ها منتظر می‌مانند تا کودکان‌شان با خیال راحت کتاب انتخاب کنند، و گاهی این جمله زیبا را از آن‌ها می‌شنویم که «هر چقدر کتاب بخواهی برایت می‌خریم».

کتاب‌ها به اندازه حضور خانواده می‌توانند در زندگی ما تاثیر گذار باشند.

طبق گفته‌ی خبرگزاری ایبنا «تخیل، نقش بسیار مهم و به سزایی در ادبیات دارد و این به طور مستقیم به خاصیت وجودی انسان برمی‌گردد. کودک در اندازه گیری و تشخیص جهان، محدودیت خاص خود را دارد و به تدریج که با جهان انس می‌گیرد، باید بیشتر به مکان‌های دوردست سفر کند. او باید مناطق جغرافیایی مختلف را ببیند و بشناسد و پس از این‌ها، باز در گامی جلوتر، چیزهایی را که در این جهان به شکل مادی وجود ندارد، حس کند. یکی از وظایف مهم تصویرگران و نویسندگان، گشودن دریچه‌ها و پنجره‌هایی است که مخاطبانش را به سوی جهان تخیل و شگفتی هدایت کند و آنان را در این مسیر پر رمز و راز راهنما باشد.»

به همین علت تصویرگران کتاب‌های کودک هم به انداز‌ه‌ی نویسندگان نقش مهم و کلیدی‌ای دارند، خیلی از کودکان در ابتدا نیاز دارند با تصاویر ارتباط برقرار کنند و در مرحله‌ی بعد به متن داستان توجه کنند. 

با کتاب‌ها می‌توانیم جهانی آرام‌تر برای کودکانمان بسازیم.

در روز جهانی کتاب کودک آرزو می‌کنیم هیچ کودکی در هیچ نقطه‌ی دنیا از خواندن کتاب‌های مناسب محروم نباشد.

https://www.instagram.com/p/B-fNcVOJKPC/?igshid=1pcogziwmimfg

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو