مسابقه‌ی عکس پاییزی؛ «کتاب‌باران آموت»

چندسالی کتاب‌ها کنار غذاها و گل‌ها و تزیینات دلخواه،‌ نشستند و زیباتر به چشم آمدند اما خیلی زودتر از آنی که فکر می‌کردیم، کلمه‌ها از لای کتاب‌ها درآمدند و فرار کردند و رفتند کنار کتابخوان‌هایی که فقط به فکر غذا و گل و قشنگی‌جات نیستند.

کتابخوان واقعی اهل دیدن اینا نبود. اهل دیدن اطرافش بود و هست، چون کلمه‌ها چنین می‌خواهند که او را از مادی بودن دربیاورند و معنوی‌اش کنند. یعنی یک‌وقتی از دیدن یک کارمند که بعد از انجام موظفی روزانه، دست کند توی کیف‌دستی‌اش و کتابی را بیرون بکشد و بخواند، از محالات به نظر می‌رسید اما حالا می‌بینیم خانم و آقای کارمند، برای فرار از این‌همه اشیاء مادی اطراف و احجام سنگین زندگی روزمره، پناهگاهی بهتر از فرو رفتن در میان داستان کتاب‌ها پیدا نمی‌کند.

همین هم هست که روز به روز عکس کتاب‌ها از شیکی و شوآف بودن درآمدند و کم‌کم رسیدند به بطن و متن زندگی. متن زندگی می‌دانید کجاست؟ متن زندگی همین‌جاست که الان شما دارید، این کلمات را می‌خوانید. سرتان را بلند کنید لطفا!

یکی کارمند است. یکی کارگر است. یکی راننده است. یکی پزشک است. یکی پرستار است. یکی کارشناس است. یکی فروشنده است. یکی آرایشگر است. یکی ماماست. یکی آشپز است. یکی گل‌فروش است. یکی تزییناتی است. یکی بنّاست. یکی مشاور املاک است. یکی معلم است. یکی مدل است. یکی کتابفروش است و... همه مشغول کاری هستیم؛ حتی بی‌کارترین‌مان. و همه کتاب می‌خوانیم و یا لااقل می‌دانیم که باید بخوانیم.

مسابقه‌ی پاییزی امسال ما با همین محور آغاز به کار می‌کند. شما و کتاب و زندگی‌تان؛ همین لحظه که در آن هستید.

پس اولین کتابی که از آموت در نزدیکی‌تان می‌بینید و مشغول خواندن‌اش هستید یا حتی فراموش کرده‌اید بخوانیدش، بردارید. بله بردارید و یک عکس بگیرید که هم معلوم بشود چه‌کاره هستید و هم یاد کتاب، بیفتد توی خاطرتان. شاید کتابی که مدت‌هاست شما را فراموش کرده، دوباره حمله کند به خواندن‌تان.

از همین لحظه تا ۲۵ آذر ۱۳۹۸ وقت داریم عکس بگیریم. سه روز هم کارشناسان ما وقت دارند عکس‌های شما را کارشناسی و عکس‌های مستند شما و کتاب‌های آموت را انتخاب کنند.

منتظر لحظه‌های نابی هستیم که کتاب، بخشی از ما و همراه ماست.

قاعدتا جایزه هم داریم.

یا حق

 

«مسابقه‌ی عکس پاییزی؛ کتاب‌باران آموت»

 

اعلام برندگان بیست‌‌وهشتم آذرماه، و اهدای جوایز در شب یلدا که کتاب‌باران تمام قصه‌هایمان خواهد بود. تعداد برندگان؟! بستگی به شما و ثبت لحظات و عکس‌های دریافتی دارد.

 

آیدی ارسال عکس‌ها در تلگرام:

https://t.me/ketabbaranaamout

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو