تابلو است این «تابلو»!

یوسف علیخانی

 

خبرگزاری #ایسنا و #ایبنا و #مهر را در فوریت صفحه‌ی اینترنت کامپیوترم گذاشتم و هر روز حداقل یک‌بار سراغ‌شان می‌روم که ببینم در دنیای کتاب چه خبر است و از خبرهای روز این حوزه غافل نمی‌مانم. خیلی وقت‌ها درد می‌کشم از خواندن‌شان اما همچنان پیگیرم.

الان در خبرگزاری ایسنا خواندم «#شهرداری_تهران ملزم شد؛ نصب تابلوی راهنما برای کتابفروشی‌ها».

خبر را باز کردم و خواندم «اعضای شورای شهر تهران با رای خود، شهرداری تهران را ملزم کردند که تابلوی راهنما برای کتابفروشی‌های پایتخت نصب کنند.»

همین‌طور خبر را می‌خواندم تا رسیدم به اینجا که «محمدجواد حق‌شناس به عنوان پیشنهاددهنده‌ی این طرح گفت»

اگر بگویم قلبم سیاهی کرد، اغراق نکردم. ایشان را همیشه به بزرگی و مناعت طبع و فعالیت‌های ارزشمند فرهنگی می‌شناسم؛ چه از دوره‌ای که در روزنامه‌ی اعتماد ملی بودند و چه وقتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند و چه حالا که در شورای شهر هستند.

دستم لرزید و با انگشتان لرزان برای شهردار ناحیه ۴ منطقه ۳ نوشتم:‌ «#هیوا_کاکه_زاده نازنین. الان از دیدن این خبر هم خوشحال شدم و هم ناراحت. خوشحال شدم طرحی را که شما باعث اجرایی شدن‌اش شدید، قرار است در سراسر تهران همگانی بشود اما ناراحتم که اسمی از شما و شهرداری و آموت نیست.»

بعد برای آقای کشت‌پور، شهردار منطقه‌ی ۲ هم نوشتم و فرستادم.

اما دیدم هنوز خنک نشده‌ام. برای #هومان_حسن_پور رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران پیام نوشتم که «هومان‌جان حسن‌پور نازنین سلام. یادت هست یک‌بار ازم پرسیدی «تو که اینقدر در راه کتاب فعالیت می‌کردی و حتی سر ماجرای قاچاق و کپی کتاب‌ها آزار دیدی، چرا گوشه‌نشین شدی و در اتحادیه فعالیت نداری؟» امروز بخشی از جواب را پیدا کردم. یادت هست این ماجرای طرح تابلوی کتابفروشی را. که یک روز آقای کاکه‌زاده آمد به کتابفروشی آموت و گفت «چکار می‌توانم برایت بکنم؟» گفتم «برای من کاری نکن! مثل ممالک متمدن، تابلوی کتابفروشی نصب کن روبروی اینجا.» و رفت و پی کار را گرفت و آن را به اجرا رساند. بعدش یک یادداشت تشکر نوشتم برای اجرایی شدن این تابلو که صفحه‌ی آخر روزنامه ایران در تاریخ ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ منتشر شد و آن‌وقت «یاسین نمکچیان» خبر را توئیت کرد و خبر ترکید و ... و بعد در روز کتابگردی به دستور آقای کشت‌پور، این تابلو برابر تمام کتابفروشی‌های منطقه‌ی ۲ نصب شد. اما حالا می‌بینم که آقای حق‌شناس، مصادره به مطلوب کرده‌ و این طرح را در شورا به نام خود مطرح کرده‌اند. همین.»

یادتان می‌آید آن روز که این #تابلو برای اولین بار جلوی #کتابفروشی_آموت نصب شد؟

 

http://www.iran-newspaper.com/Newspaper/Page/7260/Last/20/0

 

http://www.ion.ir/news/533853

برچسب ها:

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو