انتشارات بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار

اولین کتابی که از انتشارات #بنیاد_موقوفات_دکتر_محمود_افشار معروف به #موقوفات_افشار به دستم رسید، مرحمتی استادم #عنایت_الله_مجیدی بود؛ کتاب #البرزکوه. و بعد از مدتی کتاب #دیلم_نامه.

عاشق کیفیت چاپ و نوع انتشار این کتاب‌ها شدم.

بعد هم دو سال پیش استاد دکتر #محمود_جعفری_قنواتی که به دیدن #کتابفروشی_آموت آمده بودند کتاب #شیرزاد_و_گلشاد را برایم هدیه آوردند و ذوق‌زده بردم‌اش به #آموتخانه؛ گزارش آن دیدار در همین صفحه‌ی #کتابفروشی منتشر شده.

آن روز شاید با خودم فکر کردم گیرم این کتاب را بیاورم به کتابفروشی، چه کسی دنبالش می‌آید؟ و نیاوردم.

بعدها که بخشی از کتاب‌های موقوفات افشار را در #پخش_کتاب دیدم، سفارش دادم و آمدند اما نشستند آن بالا؛ بالای قفسه‌ی غیرقابل فروش و نرفتند واقعیتش و هر بار افسوس خوردم که چرا بلد نیستم خوب معرفی‌شان کنم.

گذشت تا هفته‌ی قبل که به سرم افتاد از دکتر #قنواتی دعوت کنم، این پنجشنبه به دورهمی رفقای کتابفروشی بیایند و درباره‌ی #شاهنامه صحبت کنند. دکتر موافقت کردند اما گفتند «کاش با موضوع #داستان_های_ادب_عامه نشستی داشته باشیم.»

و بعد هم گفتند «ایرادی ندارد مردم رمان و داستان ایرانی و خارجی بخوانند اما کاش بدانند که خیلی از داستان‌های ادب عامه، بسیار جذاب و دلنشین‌اند.»

پذیرفتم و رفتیم سراغ پوستر. جمعه بود. رفتم پخشی‌ها را زیر و رو کردم اما همه‌جا زده بودند چاپ‌تمام.

در اوج ناامیدی به دکتر زنگ زدم؛ صبح شنبه. گفتند «خبرت می‌دهم.»

و چند دقیقه بعد گفتند «خود موقوفات داره از این کتاب.»

زنگ زدم به شماره‌ای که دادند. اول قصد داشتم بگویم ده دوره از کتاب «شیرزاد و گلشاد» بفرستند. گفتند چشم. ظهر نشده. زنگ زدم گفتم بیست تا بفرستید. و پیش از ارسال، خواهش کردم سی دوره بفرستید. (و چرا این تعداد مدام تغییر کرد؟ چون در گروه آموت‌نوشت خبرش را اعلام کردم و پرسیدم چند نفر این کتاب را می‌خواهند و رفقا، نام‌نویسی کردند و شوکه شدم از این حجم استقبال). و حالا که این کلمه‌ها را می‌نویسم سی دوره تمام شده و دوباره ده دوره‌ی دیگر خواهش کردم بفرستند.

دو جلد کتاب گالینگور، نزدیک به 1100 صفحه، به قیمت قدیم 350 هزار تومان؛ واقعا وسوسه‌کننده است.

بعد هم گشتم و کلی کتاب دیگر از این انتشارات سفارش دادیم که همان دیروز (شنبه) تمام شدند و امروز دوباره سفارش فرستادم و همان اندازه‌ی دیروز کتاب آمد.

شیرینی سخنرانی‌های دکتر قنواتی را بارها قبلا مزه‌مزه کرده‌ام و مشتاقم روز پنجشنبه برسد و دوستان کتابفروشی، تماما گوش شوند و لذت خواندن ادبیات عامه را از زبان استاد بشنوند.

 

https://www.instagram.com/p/CwdPXITq87g/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو