سه كتاب تازه از نشر آموت

خبرگزاری ایلنا: نشر آموت سه كتاب تازه كه يك مجموعه گفتگو، يك رمان و يك مجموعه داستان است را روانه بازار كرده است.

* معجون ِ عشق
«معجون عشق» مجموعه‌ای از گفتگوهای «یوسف علیخانی» با نویسندگان موسوم به عامه‌پسند و پرمخاطب است.
علیخانی در این کتاب با (ر. اعتمادی، فهیمه رحیمی، امیر عشیری، پری‌نوش صنیعی، نازی صفوی، مریم ریاحی، حسن کریم‌پور، تکین حمزه لو، مریم جعفری، فریده شجاعی، مژگان مظفری، سیمین شیردل، مهرنوش صفایی و نرگس جورابچیان) گفتگو کرده است.
محور این گفتگوها درباره شیوه‌های نوشتن آثار پرمخاطب سال‌های گذشته و بررسی دلایل پرفروش شدن کتاب‌هایی چون (کفش‌های غمگین عشق، اتوبوس، جاسوسه چشم آبی، سهم من، دالان بهشت، همخونه، باغ مارشال، افسون سبز، گل‌های شب بو، پروین، آرام، ماهک، عشقه و به وقت بهشت) است.
علیخانی در مقدمه کوتاه آغاز کتاب «معجون عشق» نوشته است: «به تیراژهای اندک بسیاری از رمان‌ها و مجموعه داستان‌ها فکر می‌کردم و بعد تیراژهای فراوان و تجدید چاپ‌های خیره کننده کتاب‌هایی که به دستم می‌رسید. برایم جالب بود که چطور می‌توان این اندازه بی‌انصاف بود که اصطلاح «ادبیات عامه‌پسند» را برابر کرد با «ادبیات مبتذل» بدون توجه به مغز کلمات که «عامه‌پسند» یعنی «مردم‌پسند» و ادبیات عامه‌پسند مساوی می‌شود با ادبیات مردم‌پسند.»
كتاب «معجون عشق» 342 صفحه است و با قيمت 7500 تومان به وسيله نشر «آموت» منتشر شده است.

* باغ ِ اناری
«باغ اناری» مجموعه داستان «محمد شریفی» است که شامل 10 داستان کوتاه است.
داستان‌های وضعیت، باغ اناری، پاسگاه، شور زندگی، کودکان ابری، زن سورچی، عاشقانه، حیوونکی بارون، کوکبه، حیاط خلوت و آخرین شعر، داستان‌های این کتاب هستند.
اغلب داستان کوتاه‌های محمد شریفی به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌اند.
«محمود دولت آبادی» درباره داستان «وضعیت» از داستان‌های این کتاب می گوید: «داستان وضعیت یکی از دل‌نشین‌ترین داستان‌های کوتاه و یکی از عمیق‌ترین داستان‌های رئالیستی‌ست که می شناسم» (کتاب آینه‌ها-جلد دوم)
از محمد شریفی پیش از این دو مجموعه شعر «سقوط پر در باران) و «مگر سکوت خداوند» منتشر شده است.
از این نویسنده در آینده‌ای نزدیک دو رمان «سرجوخه آمین» و «باغ خُرفه» توسط نشر آموت منتشر می‌شود.
كتاب «باغ اناری» 120 صفحه است و با قيمت 3000 تومان به وسيله نشر «آموت» منتشر شده است.

* دیدا
«دیدا» رمان تاریخی نوشته «ابراهیم میرقاسمی» درباره ماجراي دلدادگي طاهر ‌ذواليمينين، سردار معروف تاریخ ایران به زني با نام«ديدا» است.
ابراهيم ميرقاسمي در رمان تاریخی «ديدا» كه براساس زندگي طاهر ذواليمينين، سردار ايراني است، به ماجرايي واقعي و عاطفي در زندگي اين سردار ايراني نظر داشته و آن را در بستر وقايع و رويدادهاي تاريخي خلق كرده است.
موضوع اصلي داستان اين كتاب، عشق است و اينكه اين عشق بر چنين شخصيتي با آن همه دل‌مشغولي چقدر تاثير‌گذار بوده است و چه رد پايي در زندگي او بر جاي گذاشته است.
توجه خاص به قصه و تعلیق به همراه زبانی پاکیزه از ویژگی‌های رمان «دیدا» به شمار می‌رود. این ویژگی‌ها باعث می شوند خواننده بدون کوچکترین مکثی، این رمان 256 صفحه ای را دنبال کند.
میرقاسمی به جای اصل قرار دادن تاریخ و زندگی طاهر ذوالیمینین، موضوعی که برای تاریخ نویسان، فرعی بوده، اصل قرار داده و خواننده را با «دیدا» آشنا می کند؛ دختری که طاهر او را نجات می‌دهد و بعد ....
رمان «دیدا» 256 صفحه است و با قيمت 5500 تومان به وسيله نشر «آموت» منتشر شده است.

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو