زنان بیشتر از مردان کتاب می‌خرند

یوسف علیخانی، نویسنده و مدیر نشر آموت گفت که تجربه حضور در نمایشگاه‌های مختلف استانی به وي ثابت کرده است که زنان بیشتر از مردان کتاب می‌خرند. همچنین از نظر علیخانی مردم عادی بسیار کتابخوان و عاشق رمانند، اما معمولا در آمارهای رسمی کتابخوانی در نظر گرفته نمی‌شوند.-

علیخانی درباره کیفیت برگزاری نمایشگاه استانی کتاب خراسان رضوی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: روزهای اول و دوم نمایشگاه بی‌رمق، اما پنجشنبه استقبال مناسب بود. جمعه 19 آبان استقبال به حدی گسترده شد که قابل مقایسه با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود.

 

وی افزود: اغلب مردم عادی به نمایشگاه می‌آید و کتاب می‌خرند. برای من بسیار عجیب است که معمولا در سرشماری‌ها فقط میزان مطالعه دانشجویان و قشر فرهیخته، که کتاب نمی‌خرند، در سرانه مطالعه کشور محاسبه می‌شود.

علیخانی در ادامه با اشاره به این نکته که مردم  عاشق رمان هستند، گفت: من خودم به عنوان یک داستان‌نویس و ناشر در بیشتر نمایشگاه‌ها در غرفه حضور دارم و با مخاطب صحبت کرده و با حوصله تمام کتاب‌ها را برای او توضیح می‌دهم تا مخاطب خود بهترین‌ها را انتخاب کند. به همین دلیل آمار فروش انتشارات آموت در نمایشگاه‌ها معمولا بالاست.

علیخانی گفت: مردم وقت زیاد دارند و بسیار هم رمان می‌خوانند، همان‌طور که سریال نگاه می‌کنند، اما در آمارهای رسمی این‌ها دیده نمی‌شوند. رمان، به ویژه رمان‌های حجیم به دلیل ماجراهای بسیاری که دارند، مردم را تا مدت‌ها درگیر خود می‌کنند.

مدیر نشر آموت در ادامه با اشاره به گفت‌وگوی خود با یک مخاطب گفت: من در جایی از یک مخاطب خانم، پرسیدم که چرا رمان می‌خرید؟ او در جواب من گفت «دنیای ما زن‌ها محدود است و در رمان معمولا ما خود را جای شخصیت اصلی مي‌گذاريم و دنیای جدیدی را کشف می‌کنیم.» به نظر من طیف بانوان در چند سال آینده، ادبیات ایران را به دست خواهند گفت.

وی افزود: امروزه بسیاری از نویسندگان، مترجم‌ها و حتی مخاطبان کتاب زن‌ها هستند. همین طیف تا چند سال آینده ماندگاری کتاب‌ها را مشخص می‌کند.

علیخانی در پایان به کتاب‌های پرفروش نشر آموت در نمایشگاه کتاب مشهد اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه رمان‌های «شوهر عزیز من» نوشته فریبا کلهر، «نیمه ناتمام» نوشته نسرین قربانی، «به وقت بهشت» نوشته نرگس جورابچیان و «غزل شیرین عشق» از رمان‌های پرفروش هستند. همچنین داستان‌ها و رمان‌های «دختر پنهان»، «رز گمشده»، «اتاق»، «دخترها در جنگ» و «خانه» در میان ترجمه‌ها از بیشترین فروش برخوردار بوده‌اند.

چهاردهمین نمایشگاه استانی کتاب خراسان رضوی سه‌شنبه 16 آبان، در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد افتتاح و تا سه‌شنبه (23 آبان) ادامه خواهد داشت.

غرفه نشر آموت در تالار فردوسی، ورودي 8، ردیف دوم برپاست.

برچسب ها:

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو