«تمشك‌هاي نارس» رسيد

مجموعه داستان«تمشک‌هاي نارس» آسيه جوادي‌ناستين منتشر شد. دغدغه‌هاي جوادي ناستين در اين اثر مسايل ملموس دنياي پيرامونش همراه با مقاطعي خاص از زندگي و روابط عاطفي انسان‌هاست.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، «تمشك‌هاي نارس»، نخستین مجموعه داستان اين نويسنده و به گفته خودش از سري قصه‌هاي كوتاه اوست كه اواخر سال گذشته (1390)،‌ از سوي نشر آموت منتشر شد. 

دغدغه‌هاي اين نويسنده در اغلب فضاهاي داستاني اين مجموعه نگاه به مقاطع حساس عاطفي از زندگي آدم‌هاي پيرامون است و بستر توجه به زواياي پررنگ اجتماعي در لايه‌هاي دروني اين داستان‌ها كمتر به چشم مي‌خورد.

بخشي از داستان‌هاي اين كتاب نيز فضايي تخيلي دارند و گاهي موضوعي خبري و تاثيرگذار از اتفاقات پيرامون، دستمايه اين تخيل‌پردازي در طول داستان شده است؛ مثلا داستان «سونامي فراي عزيزم شايد تو بتواني» اين‌گونه آغاز شده است: «وقتي سونامي احساس كرد وقت آن رسيده تا گمشده‌اش را پيدا كند به كاوش اعماق اقيانوس پرداخت. در آشوبه‌هاي امواج كوه پيكرش همه چيز را زير و رو كرد تا آرام يافت و با موج‌هايي كه ارتفاع آن‌ها به بلندي كوه‌هاي جزيره بود خود را به ساحل كوفت و با اين يورش دهكده و اغلب اهالي ساحل دهكده را با خود به اعماق دريا كشاند...»

و بخشي از داستان «غاري در كانادا» نيز اين‌گونه نوشته شده است: «باهاما را هرگز دوست نداشتم. گرم بود و شيك و توريستي. چرا وقتي همه مي‌روند باهاما من هم بايد بروم؟ براي جبران اين خسارت من هم دوباره رفتم كانادا، ‌هواي دلچسب تابستان آن سال مرا حسابي سر حال آورد...» 

«اين روز بوي مزه سيب مي‌دهد»،‌ «غاري در كانادا»، «هشت فرشته»، «عصرها تنها، ‌عصرها با هم»، «رنگ برف»، «هيچ چيز عجيبي وجود ندارد»، «همه راه‌هاي جهان» و «دوباره سعي كن»، نام برخي از داستان‌هاي اين مجموعه‌اند. 

«تمشك‌هاي نارس»، اواخر زمستان سال گذشته (1390)، از سوي نشر آموت منتشر شد.

اين كتاب 200 صفحه و قيمت آن 6 هزار تومان است. مجموعه داستان «رک و پوست كنده» يا «داستان ما زنان»  اين نويسنده چندي پيش از سوي نشر آموت به چاپ رسيد. 

وي دو مجموعه ديگر از قصه‌هايش را نيز آماده چاپ كرده است.

 

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو