رمان «اندوه بلژیک» به نشر آموت سپرده شد

رمان «اندوه بلژیک» اثر هوگو کلاوس با ترجمه سامگیس زندی به زودی از سوی نشر آموت به چاپ می‌رسد. به گفته زندی، در این رمان وقایع سیاسی و اجتماعی سال‌های وقوع جنگ در بلژیک روایت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سامگیس زندی، مترجم این کتاب، رمان «اندوه بل‍ژیک» را مشهورترین و برجسته‌ترین اثر هوگو کلاوس دانست و گفت: این رمان در سال 1983 منتشر شد و بلافاصله بعد از انتشار در ردیف پرفروش‌‌ترین رمان‌های آلمان، هلند و بلژیک قرار گرفت. رمان مطرح کلاوس در سال 2008، پس از مرگ وی نیز بار دیگر به جمع کتاب‌های پرفروش اروپا پیوست. منتقدان ادبی اروپا، رمان «اندوه بلژیک» را یکی از شاهکارهای ادبی، تاریخی قلمداد کرده‌اند که در کنار آثار کلاسیک ادبیات داستانی جهان ماندگار خواهد شد.

مترجم کتاب «تشريفات» اثر سيس نوتبوم افزود: «اندوه بلژیک» رمانی است با موضوعات متعددی از جمله تاریخی، خانوادگی و رشد و کمال. راوی داستان، پسری 11 ساله با ویژگی‌های هوگوکلاوس در سنین نوجوانی است. او خاطراتش را از یک سال پیش از آغاز جنگ جهانی دوم، تا دو سال پس از پایان جنگ حکایت می‌کند و در خلال داستان، وقایع سیاسی و اجتماعی سال‌های جنگ در بلژیک، به ویژه در منطقه فلاندر نقل می‌شود.

وی ادامه داد: این رمان فقط خاطره‌نویسی ساده یک نوجوان نیست و خاطرات تاریخی و سیاسی جامعه‌ فلاندری بلژیک در سال‌های 1939 تا 1947 در آن روایت می‌‎شود؛ روزگاری که بلژیک به دست نازی‌های آلمانی اشغال شده و در داستان نیرنگ‌ها و تظاهر به دینداری و میهن‌پرستی، خیانت‌های بلژیکی‌ها و همدستی‌های افراد خانواده راوی داستان با نیروهای نازی‌ اشغال شده روایت می‌شود.

به گفته زندی، هوگو کلاوس شاعر، نمایشنامه‌نویس، نقاش، فیلمساز و سرشناس‌ترین نویسنده بلژیکی در عرصه بین‌المللی است و در زندگی خود هزاران شعر، ده‌ها نمایشنامه و بیش از 20 رمان نوشته است.

رمان «اندوه بلژیک» وی به زودی از سوی نشر «آموت» منتشر می‌شود.

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو