مجموعه داستان‌های تخیلی مروین پیک

مجموعه داستان‌های تخیلی مروین پیک با عنوان «پسری در تاریکی» به زودی با ترجمه ناهید شهبازی‌مقدم منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه داستان «پسری در تاریکی» ترجمه‌ای از مجموعه «Boy in darkness and other stories» اثر مروین پیک است. داستان اصلی کتاب با نام «پسری در تاریکی» نخستین بار در سال 1956 میلادی در مجموعه‌ای منتشر شد که در آن آثاری از نویسندگان داستان‌های علمی  ـ تخیلی از جمله ویلیام گلدینگ، نویسنده رمان مطرح «ارباب مگس‌ها»، دیده می‌شد.

«مروین پیک» خالق داستان‌های تخیلی و پر از هیجان و جزییات جذاب است. «سه‌گانه گورمنگاست» یکی از آثار شناخته شده این نویسنده انگلیسی محسوب می‌شود که گروهی آن را دارای روایتی عجیب و غریب می‌دانند و از آن به عنوان یکی از 10 اثر داستانی محبوبی یاد می‌کنند که به دلیل شيوه و فضای خاص روايت امکان اقتباس سینمایی از آن وجود ندارد.

«پسری در تاریکی» یکی از معدود داستان‎‌های کوتاه مروین پیک است؛ اثری که پس از انتشار مورد توجه زیادی قرار گرفت و سه سال بعد از آن بود که مطرح‌ترین رمان این نویسنده با نام «ناله تیتوس» منتشر شد. بعد از موفقیت «ناله تیتوس» مروین پیک به بیماری پارکینسون دچار شد و دیگر نتوانست به طور جدی داستان بنویسد. در سال 2000 میلادی بر اساس داستان «پسری در تاریکی» فیلمی کوتاه ساخته شد و با اقتباس از همین داستان، چندین اجرای تئاتری به نمایش درآمد.

این نویسنده در سال 1968 و در  57 سالگی از دنیا رفت. از وی بیش از 40 کتاب بر جا مانده‌است که برخی از آن‌ها رمان و داستان و تعدادی هم کتاب‌های مصورند.

مجموعه داستان «پسری در تاریکی» اثر مروین پیک به زودی از سوی نشر آموت منتشر می‌شود. ناهید شهبازی مقدم مترجم این کتاب است.

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو