رمانی سرگرم کننده و جذاب

خدیجه زمانیان (روزنامه قدس): تردید داشتم کتاب «پیش از آن که بخوابم» آقای واتسون را بخوانم یا نه. با کتاب‌هایی که در دنیا پرفروش شده و مورد اقبال جهانی قرار گرفته میانه‌ای ندارم !

همیشه احساس می‌کنم این کتاب‌ها برای ما جذاب نیستند اما این مورد  فرق داشت شاید چون من آدم خاطره بازی هستم و اساس این کتاب خاطره است، همین وجه اشتراک باعث شد «پیش از آنکه بخوابم» را بخوانم و لذت ببرم.

«پیش از آنکه بخوابم» آغاز جذابی دارد، «کریستین» از خواب بیدار می‌شود و وقتی تصویر خودش را در آیینه می‌بیند احساس می‌کند آن را نمی‌شناسد. روی صورتش چین و چروک افتاده و دستهایش پیر شده‌اند به اطرافش نگاه می‌کند، همه چیز برایش ناآشناست. او در خانه‌ای زندگی می‌کند که آن‌را به خاطرنمی‌آورد  و اصلا نمی‌داند کجاست. در حالت سرگشتگی است که مردی به نام «بن» خودش را همسر او معرفی می‌کند و برایش توضیح می‌دهد او در یک سانحه تصادف بر اثر ضربه‌ای که به سرش اصابت کرده دچار نوعی بیماری فراموشی شده که پس از یک خواب عمیق تمام خاطراتش را از یاد می‌برد.

داستان کتاب در فصل  اول تلاش کریستین برای بازیابی خاطراتش است و در فصل دوم او رفته رفته به کمک دکتر ناش سعی می‌کند خاطراتش را بازیابی کند و آن‌ها را در دفتری ثبت کند،هر روز با خواندن دفتر، خودش،  گذشته و خاطراتش را به یاد می‌آورد اما در انتهای فصل دوم کریستین و البته مخاطب متوجه می‌شود او به دلیل حادثه تصادف دچار این بیماری نشده چون اصلا تصادفی اتفاق نیفتاده و از اینجا است که نویسنده مخاطب را درگیر یک داستان جنایی می‌کند و مسیر کتاب به این صورت عوض می‌شود. فصل سوم فصل گره‌گشایی‌ها و البته جذاب‌ترین بخش کتاب است.

«پیش از آنکه بخوابم» کتاب سرگرم کننده و جذابی است. از آن دست کتابهایی است که بدون آنکه مخاطب را درگیر مسایل معمول داستان‌های جنایی کند آرام آرام برایش یک داستان هولناک تعریف می کند. این اثر با رعایت اصول داستان‌نویسی مهم‌ترین مولفه لازم یک رمان خوب را که همان بعد سرگرم‌کنندگی است در اختیار دارد. ترجمه خوب شقایق قندهاری باعث شده رفت و برگشت‌های زمانی که یکی از عناصر مهم ساختاری این داستان است برای مخاطب قابل درک باشد و او را سرگردان نکند.

اما همیشه هر اثر ادبی با ضعف‌هایی همراه است صرف نظر از اندیشه حاکم بر کتاب،اگر این ضعف‌ها قبل از چاپ توسط نویسنده کشف شود و برطرف شود و یا به حداقل برسد از یک اثر معمولی، شاهکاری جاودانه می‌سازد.مهمترین ضعف «پیش از آنکه بخوابم» که شاید باعث شده آن را تبدیل به شاهکار«واتسون» نکند مطول نویسی نویسنده در  فصل دوم و معلق گذاشتن مخاطب در اواسط داستان است.

نویسنده می‌توانست به جای مبسوط کردن فصل دوم که فصل تعلیق کتاب است، آن را کوتاه کند تا هم داستان خلاصه‌تر شود و هم با موجزنویسی جذابیت این اثر جنایی را دوچندان کند.

به هر حال اگر دوست دارید کتابی بخوانید که در هر لحظه‌اش به کشف تازه‌ای برسید، خواندن «پیش از آنکه بخوابم» را از دست ندهید.

این رمان را «اس جی واتسون» نوشته و شقایق قندهاری ترجمه‌اش کرده، توسط نشر آموت منتشر شده و برای اولین بار در نمایشگاه کتاب در اختیار علاقه‌مندان به این‌گونه آثار قرار گرفت.

***

خرید تلفنی کتاب - ارسال رایگان

یکی دو هفته است «خرید تلفنی کتاب» نشر آموت به طور آزمایشی شروع شده است.

بسیاری از دوستانی که تماس می‌گیرند، به این موضوع توجه ندارند که حداقل خرید تلفنی کتاب و ارسال رایگان این کتاب‌ها، چهار عنوان از کتاب‌های نشر آموت است.

ایده «خرید تلفنی کتاب» و «ارسال رایگان» روزهای نمایشگاه کتاب به مخیله آموت رسید. با حساب سرانگشتی، به نظرمان رسید اگر برای مخاطبی که حداقل 4 عنوان از کتاب‌های نشر آموت خریداری می‌کند، 15 درصد تخفیف در نظر گرفته شود، این درصد ِ تخفیف می‌تواند باعث ارسال رایگان کتاب‌ها به وسیله پست به هر نقطه از ایران شود.

برای آشنایی بیشتر با این طرح، با خرید 4 عنوان اول آغاز کنید تا بیشتر و بیشتر به این همراهی ایمان بیاورید.

 

خرید تلفنی

کتاب‌های نشر آموت

66496923

88490392

09360355401

ارسال رایگان/ سراسر ایران

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو