داستان‌های جدید در کتاب‌فروشی‌ها

کتاب‌های «خانه‌داری»، «روزگار تفنگ» و «منم تندیس تنهایی» به تازگی منتشر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رمان «خانه‌داری» نوشته مریلین رابینسون را مرجان محمدی به فارسی ترجمه کرده است.

«خانه‌داری» داستان دو خواهر یتیم، روت و لوسیل است که تحت سرپرستی اقوام مادر قرار می‌گیرند و بعد خاله آن‌ها که زنی عجیب و غریب و افسرده است، برای نگهداری‌شان به خانه مادری می‌آید. بر خلاف دو رمان دیگر رابینسون، کتاب «خانه‌داری» حول روابط مادران و دخترها می‌چرخد.

داستان از زبان اول شخص مفرد (روت) بیان می‌شود. در واقع روت به فرهنگی اشاره می‌کند که به نوعی فرهنگ حاکم در زمان کودکی خود رابینسون است. کتاب تحت تأثیر انجیل و امیلی دیکنسون (شاعره آمریکایی) است و داستان پر است از ایما و اشاره‌هایی که راوی برای قابل درک کردن دنیا برای خواننده به آن‌ها متوسل شده است.

ناشر در معرفی این اثر نوشته است: «مریلین رابینسون (نویسنده خانه‌داری) نه تنها در آمریکا بلکه در تمام دنیا نویسنده‌ای است که او را به دلیل متانت و قدرت قلمش و توجه به موضوع دموکراسی شناخته‌اند.

کتاب «خانه‌داری» اولین کتاب این نویسنده است که در سال 1980 به چاپ رسید و جایزه بنیاد همینگوی را به خود اختصاص داد. از مریلین رابینسون پیش از این دو رمان «خانه» (برنده جایزه اورنج) و «گیلیاد» (برنده جایزه پولیتزر» با ترجمه مرجان محمدی منتشر شده است.

خانم رابینسون در نامه‌ای خطاب به خوانندگان فارسی رمان‌هایش می‌نویسد: بسیار خشنودم که رمان‌هایم را مرجان محمدی به فارسی ترجمه و انتشارات آموت آن ها را در ایران منتشر کرده‌ است. ترجمه آثار با اجازه خودم صورت گرفته است. از دقت و مراقبتی که در مکاتبات‌مان با مرجان طی مراحل ترجمه صورت می‌گرفت احساس رضایت می‌کردم. به عظمت و قدمت زبان و فرهنگ فارسی آگاهی دارم و مایه خرسندی است که آثارم جایی هر چند کوچک برای خود در ادبیات فارسی باز کرده‌اند./ ارادتمند مریلین رابینسون»

«خانه‌داری» با 272 صفحه و قیمت 15هزار تومان منتشر شده است.

«منم تندیس تنهایی»

رمان «منم تندیس تنهایی» نوشته فرح فرسار درباره زندگی زنی است به نام نسرین. نسرین بعداز قتل همسرش، زندگی جدیدی را برای خود آغاز کرده و از کشور مهاجرت می‌کند ولی همچنان سال‌های دور و حوادث تلخ و شیرین در زندگی‌ و گذشته رهایش نمی‌کند.

او پس از سال‌ها به زادگاه و به خانه پدری‌اش بازمی‌گردد. با گذشت چندین سال هرگز نمی‌تواند دو چشم سیاه و درشت و زیبای پسرش را که پر از اشک بود از جلوی چشمانش دورسازد. نسرین نمی‌تواند قیافه او را در این سن تجسم کند و همچنان همان پسربچه غمگین را می‌بیند.

نسرین بازمی‌گردد تا فرزندش را که سال‌ها قبل از دست داده، بیابد و در آغوش بگیرد و آرامش را در کنار پسرش پیدا کند. غافل از این‌که این بازگشت آبستن حوادثی است که زندگی او و فرزندانش را به تلاطم می کشاند. وقوع قتل‌های پی درپی، و آشنایی با اشخاص جدید او را نیز درگیر این ماجرا می‌کند.

عشق‌ها، جدایی‌ها، از دست دادن باورهای یک عمر زندگی و عقده‌ها، روابط عاطفی چندین خانواده و مشکلات زندگی آن‌ها به جنایات ربط پیدا می‌کند و پلیس را وارد ماجرا می‌کند. در میان این درگیری‌ها و حوادث، قلبی به تپش درمی‌آید، دستی به سوی عشق دراز می‌شود و ... .

رمان«منم تندیس تنهایی» نوشته «فرح فرسار» در 368 صفحه و با قیمت 19500 تومان در نشر آموت منتشر شده است.

«روزگار تفنگ»

در معرفی ناشر یادشده از رمان «روزگار تفنگ» آمده است: رمان «روزگار تفنگ» نوشته حبیب خدادادزاده برنده جایزه رمان اول ماندگار است. «نعمت» جوان عاصیِ دزفولی وقتی می‌بیند انگلیسی‌ها با این سیاست که هرچه مردم گرسنه‌تر باشند، کمتر عصیان می‌کنند، گندم‌هایشان را می‌خرند و به آتش می‌کشند، دست به شورش می‌زند و تفنگ به دست می‌گیرد و علیه چپاولگران قد علم می‌کند.

رمان «روزگار تفنگ» داستان یکی از سَمبل‌های مبارزاتی جنوب ایران علیه بیگانگان است. نعمت وقتی ازدواج می‌کند، شرطی که برایش گذاشته‌اند، به زمین گذاشتن تفنگش بوده، اما او که نمی‌تواند آن‌ همه ظلم را تحمل کند، دوباره تفنگ در دست می‌گیرد و در مقابل قشون انگلیسی به پا می‌خیزد.

«نعمت علایی» یک قرن پیش با انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها جنگید و روزگاری از سردشت و شهیون تا دزفول زیر سم اسب‌های او و یارانش بود که غیرتمندانه از ناموس این مردم دفاع کردند و در این راه جان دادند. حبیب خدادادزاده، نعمت را از پس غبار سالیان بیرون کشیده و به مدد جادوی کلمات بار دیگر زنده کرده است. از ورای روزگار تفنگ، می‌توان به یک قرن گذشته دزفول سفر کرد.

رمان «روزگار تفنگ» با 272 صفحه و قیمت 15هزار تومان منتشر شده است.

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو