مفتون امینی: «کتابِ نیست» را به شعر دوستان پیشنهاد می‌کنم

روی جلد کتاب و مفتون امینی

یدالله مفتون امینی، شاعر پیشکسوت، برای مطالعه آخر هفته مخاطبان «ایبنا» مجموعه شعر «کتابِ نیست» سروده علیرضا روشن را پیشنهاد کرد.

امینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) عنوان کرد: «کتابِ نیست» از جمله مجموعه شعرهایی است که به تازگی آن را مطالعه کرده و از آن بسیار لذت برده‌ام. به رغم سن کم شاعر، شعرهای این مجموعه از استحکام و قوتی مثال زدنی برخوردار است.

 شاعر مجموعه شعر «اکنون‌های دور» افزود: تعریف «کتابِ نیست» را پیش از آنکه خودم مطالعه کنم از دوستان اهل قلم شنیده بودم. دوست دارم شاعر این کتاب را ببینم و با او دیداری داشته باشم.

 کتاب «کتابِ نیست» چند سال پیش از سوی نشر آموت راهی بازار کتاب شد و چندین بار نیز به چاپ‌های متعدد رسید.

 شعرهای مجموعه «کتاب نیست» کوتاه هستند. روشن چند سال پیش در گفت‌وگو با ایبنا عنوان کرد بود که محمدشریفی نعمت‌آباد، علی کرمی، فاطمه حق‌وردیان، مهدی اصانلو، رضا هدایت و محسن بنی‌فاطمه در انتخاب و گزینش شعرهای این مجموعه با وی همکاری داشته‌اند.

 نخستین دفتر شعر علی‌رضا روشن با عنوان «کتابِ نیست» در 128 صفحه، شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 27 هزار تومان توسط نشر آموت منتشر و در سال 1390 به چاپ رسید.

 طرح روی جلد و پشت جلد این مجموعه توسط علی کرمی صورت گرفته و طراحی جلد آن از محسن بنی‌فاطمه بوده است.

 علیرضا روشن متولد 21 اسفند 1355 در تهران و فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته ادبیات نمایشی است. بازنویسی «اسرارنامه» عطار نیشابوری در مجموعه «یکی بود یکی نبود» انتشارات «کتاب پارسه» نیز برعهده روشن بوده است. «شعر قفس»، «ما» و «محوِ» نام دیگر آثار اوست.

 

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو