رده‌بندی دیویی کتاب‌ها در نرم‌افراز تلفن همراه پخش ققنوس

رده‌بندی دیویی کتاب‌ها در نرم‌افراز تلفن همراه پخش ققنوس

سعید رهنمایی، مدیر داخلی پخش «ققنوس» از تولید نرم‌افزار تلفن همراه پخش ققنوس با قابلیت‌هایی از جمله دسته‌بندی کتاب‌ها براساس رده‌بندی دیویی خبر داد.

 سعید رهنمایی، مدیر داخلی پخش «ققنوس» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره نرم‌افزار تلفن همراه پخش ققنوس اظهار کرد: از سال 93 با مجموعه خدماتی و نرم‌افزاری «سیب» برای تولید نرم‌‌افزار فروش کتاب وارد مذاکره شدیم. طراحی این نرم‌‌افزار یکسال به ‌طول انجامید.

 وی با اشاره به ویژگی‌های این نرم‌‌‌افزار افزود: دانلود عکس با این نرم‌افزار حجم بسیار اندکی حدود سه تا چهار مگابایت اشغال می‌کند که در گوشی ذخیره نمی‌شود بلکه این نرم‌افزار عکس مورد نظر را از فضای اینترنت جست‌وجو می‌کند.

 

 رهنمایی در تشریح مشخصات ظاهری این اپلیکیشن گفت: کاربر با کلیک «صفحه» در نخستین بخش نرم‌افزار می‌تواند جدید‌ترین عنوان‌ها را مشاهده کند. دومین بخش با همه عناوین براساس تاریخ ورود، تجدیدچاپ و چاپ جدید قابل جستجو است. نام کتاب، تصویر جلد‌، نام نویسنده یا مترجم،‌ موضوع،‌ تعداد صفحات کتاب،‌ نوبت چاپ،‌ تاریخ بارگذاری کتاب، سال چاپ، قطع کتاب،‌ نوع جلد،‌ شمارگان،‌ شابک،‌ وزن، قیمت با کلیک کاربر روی هر کتاب نمایش داده می‌شود.

 مدیر داخلی پخش «ققنوس» درباره دیگر امکانات جستجو ادامه داد: در پایین صفحه دوم کتاب امکان جستجوی پیشرفته پیش‌بینی شده که در انحصار ماست. کاربر بر این اساس می‌تواند براساس بازه زمانی دلخواه تاریخ، عنوان، نویسنده و مترجم، ناشر، موضوع و نوبت چاپ کتاب به جست‌وجو بپردازد. جست‌وجوی پیشرفته به‌‌صورت توأمان و همه آثار یک نویسنده یا مترجم نیز قابل جست‌وجو است.      

 وی عنوان کرد: در بخش دسته‌‌بندی کاربر می‌تواند کتاب‌های موردنظر را براساس تاریخ‌های یک روز،‌ یک هفته،‌ یک‌ماه،‌ سه‌ماه و یکسال اخیر جست‌وجو کند که البته نیازی به تایپ تاریخ نیست. آثار ناشران همکار در بخش توزیع نیز به‌صورت جداگانه قابل جست‌وجو است. جدید‌ترین کتاب‌ها در این بخش در اختیار کاربر قرار گرفته است.

 رهنمایی با اشاره به ویژگی‌ منحصربه‌فرد این نرم‌افزار گفت: اپلیکیشن‌های موجود در بازار قابلیت جست‌وجو به‌صورت موضوعی ندارند. اپلیکیشن پخش تلفن‌ همراه ققنوس با دانش بومی موفق به تفکیک کتاب‌‌ها براساس رده‌بندی دیویی شده است؛ به‌عنوان مثال کتاب‌های حوزه ادبیات به رمان‌های خارجی،‌ ایرانی،‌ شعر خارجی و شعر ایرانی تفکیک و همین‌طور شعر ایرانی به نو و کلاسیک دسته‌بندی شده‌اند.

 مدیر داخلی پخش «ققنوس» افزود:‌ کاربر همچنین می‌تواند از پرفروش‌ترین‌‌ها و پربازدیدترین‌ها مطلع شود. جست‌وجوی معمولی برای عنوان کتاب، نام مترجم،‌ ناشر نیز در این نرم‌افزار درنظر گرفته شده است به‌عبارتی دیگر کاربر با تایپ نام یک نویسنده یا ناشر دلخواه می‌تواند به همه آثارش دسترسی پیدا کند.

 وی ادامه داد: در حال حاضر 26 عنوان کتاب از طریق این اپلیکیشن قابل‌ مشاهده است. موجودی این نرم‌افزار تلفن همراه روزی یک‌بار به‌روز‌رسانی می‌شود. کاربر اگر از یک عنوان کتاب 10 جلد درخواست دهد و موجودی 9 جلد باشد، برنامه پیام خطا نشان می‌دهد که یکی از قابلیت‌های این نرم‌افزار به‌حساب می‌آید.

 رهنمایی  اظهار کرد: به دنبال طراحی لینک مستقیم هستیم تا نیازی برای ورود به پایگاه انتشارات ققنوس نباشد. کتابفروشی‌‌ها هدف اصلی طراحی این اپلیکیشن هستند.

لینک نرم‌افزار تلفن همراه پخش ققنوس

Http://qoqnoosp.ir/qoqnoos10.apk

 

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو