رقابت شانه به شانه «الیف شافاک» و «جوجو مویز» در بازار کتاب تهران

بازار کتاب تهران در هفته گذشته نیز همچنان عرصه رقابت «الیف شافاک» و «جوجو مویز» بود، به‌طوری‌که آثاری چون «پس از تو» و «ملت عشق» در صدر فهرست پرفروش‌های کتابفروشی‌های معتبر تهران قرار گرفتند.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)- با توجه به حجم کتاب‌های منتشرشده در کشور، یکی از موضوعاتی که علاقه‌مندان به کتاب همواره به آن توجه دارند، انتخاب آثار مناسب برای مطالعه است. ارائه گزارش هفتگی پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار کتاب، ضمن آن‌که نمایانگر ذائقه مطالعاتی اهالی فرهنگ است، می‌تواند راهنمای خوبی برای مخاطبان کتاب و مطالعه باشد.

بازار کتاب تهران در هفته دوم مردادماه شاهد شدت گرفتن رقابت دو نویسنده زن شناخته شده جهان یعنی «الیف شافاک» از کشور ترکیه و «جوجو مویز» از کشور انگلیس بود، به‌طوری‌که «پس از تو» و «ملت عشق» رقابتی داغ و شانه به شانه را در کتابفروشی‌های معتبر تهران داشتند.

الیف شافاک، نویسنده ترک‌تبار ساکن استراسبورگ فرانسه است. کودکی و جوانی خود را در آنکارا، مادرید، عمان، کلن، استانبول، بوستون، میشیگان و آریزونا گذرانده است. وی فارغ التحصیل رشته ارتباطات بین‌الملل از دانشگاه فنی خاورمیانه بوده و در رشته مطالعات زنان دارای مدرک کارشناسی ارشد و نیز دارای مدرک دکترا در حوزه علوم سیاسی است.

جوجو مويز، نويسنده و روزنامه‌نگار در ۴ اوت سال ۱۹۶۹در شهر  لندن متولد شد. وی از سال ۲۰۰۲ به تاليف رمان‌های احساس‌برانگيز و رمانتيک روی آورد. «جوجو مويز» يکی از معدود نويسندگانی است که موفق شد دو بار جايزه انجمن رمان‌نويسان رمانتيک را از آن خود کند. وی از سال ۲۰۰۲ به‌طور تمام‌وقت به رمان‌نويسی روی آورد و رمان‌هايش در زمره پرفروش‌های نيويورک تايمز قرار گرفتند.

در میان 41 اثر حاضر در فهرست پرفروش‌های بازار کتاب تهران آثاری چون «من پیش از تو» و «هنر شفاف اندیشیدن» نیز از دیگر کتاب‌های پر مراجعه در هفته گذشته بودند. از میان 21 ناشر حاضر در این فهرست، چشمه با پنج، کتابسرای تندیس با چهار و ققنوس، امیرکبیر و افق نیز هر یک با سه عنوان کتاب از فعال‌ترین ناشران بازار کتاب تهران بودند.

براساس این گزارش آثاری چون «اعتراف به زندگی»، «رفیق پانجونی»، «هایدگر در افق تاریخی ما»، «تذکره شیخ رضی‌الدین علی لالا غزنوی»، «تذکره شیخ محمد خبوشانی»، «قلعه و قلندر»، «دلاویزترین» و «ماه بر فراز مانیفست» نیز از آثاری بودند که برای نخستین‌بار به فهرست پرفروش‌های بازار کتاب تهران راه یافته‌اند.

برچسب ها: ,

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو