آموت؛ الفبای کتابخوانی را خوب می داند

روزنامه ی اصفهان امروز (سعید آقایی):  نمایشگاه های کتاب اصفهان فرصت خوبی بوده تا با نشر آموت بهتر و بیشتر آشنا شوم. ناشری که در کنار همه دغدغه های نشر مانند دیگر ناشران، الفبای فرهنگ کتابخوانی و معرفی کتاب را خوب می داند؛

برای کارش ارزش قائل است و هرگز دوست ندارد تنها گرفتار آمار بشود. در مقابل برخی از ناشران و فروشندگان حتی نشرهایی با عنوان های دهن پر کن و با سابقه، آموت از معدود انتشاراتی هایی بود که اطلاعات کافی و دقیق در اختیار مخاطب قرار می داد. حتی اگر رهگذری علاقمند بود ولی قصد خرید کتاب نداشت، او را گرامی می داشت و بر اساس نیازها و علاقه اش به او کتاب معرفی می کرد. کتاب ها در ذهن او دسته بندی شده بودند و به راحتی می توانست در کنار انتخاب یک کتاب توسط مخاطب، کتاب دیگری را به او معرفی کند.نویسنده این یادداشت در یکی از این دیدارها درباره قبول یک اثر برای انتشار در نشر آموت پرسش کرد و پاسخی حرفه ای شنید: در این نشر 5 داور و بررس کتاب، اثر مخاطب را می خوانند و اگر آن 5 نفر به کتاب رای مثبت دادند، ناشر هزینه چاپ را بر عهده می گیرد و حق التالیف مربوطه را به نویسنده خواهد داد. البته فرصت نشد تا این روند آزموده شود ولی همه آنچه از نحوه برخورد، چیدمان و نوع دسته بندی اطلاعات در هنگام ارائه کتاب به مردم بود، حکایت از آن داشت که یک ناشر حرفه ای دارد دنبال کار را گرفته است. برای نشر سیمرغی در نظر گرفته نشده ولی اگر سیمرغ ها را باید به نشرها بدهند؛ آموت می تواند سیمرغ بهترین ناشر رمان را از آن خود و یا سیمرغ بهترین نشر از سوی خوانندگان را در کارنامه خود جا بدهد.

راهی که نشر آموت طی کرده

نشر آموت در سال ۱۳۸۷ کار خود را با انتشار کتاب‌هایی در زمینه ایران‌شناسی (آثار استاد عبدالرحمان عمادی) و ادبیات داستانی (کتاب‌های محمد شریفی نعمت‌آباد، محمدعلی علومی، فریبا کلهر، یوسف علیخانی، بهنام ناصح، ناستین و...) آغاز کرد. این نشر دو سال بعد از آغاز به کار خود و انتشار آثاری در زمینه‌های ایران‌شناسی، داستان‌کوتاه، شعر، روان‌شناسی عمومی و رمان، فعالیت خود را به شکل تخصصی صرف ِ انتشار رمان ایرانی و رمان خارجی کرد.

انتشارات آموت در سال ۱۳۹۳ و در مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، به خاطر تلاش در رونق ادبیات داستانی، شرکت فعال نمایشگاه‌های استانی، اخذ جوایز متعدد از جشنواره­ ها، تلاش برای جذب نوقلمان و کسب دستاوردهای قابل توجه در عین جوانی و نوپایی، به عنوان ناشر برگزیده ویژه سال ۱۳۹۲ شد. بنیاد جایزه بین‌المللی لیراوی، در سال ۱۳۹۱ نشر آموت را به عنوان بهترین ناشر سال در حوزه ادبیات داستانی و رمان انتخاب کرد. کمیته برگزاری چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان فارس، آموت، نسل نواندیش، نویدشیراز و افق را به عنوان ناشران برگزیده این نمایشگاه انتخاب کرد. نشر آموت به مدیریت یوسف علیخانی، داستان‌نویس، تلاش دارد تا ضمن حمایت از نویسندگان نوقلم، نگاه ویژه خود به رمان را عمومیت بخشد. علیخانی خودش در غرفه انتشاراتی اش در اصفهان به همه مخاطبان پاسخ می گفت و نشان می داد که یک نویسنده، چه احترامی برای نشر و کتاب قائل است. وی همچنین برای ویژه نامه نمایشگاه کتاب اصفهان، یادداشتی در اختیار اصفهان امروز قرار داد.

پرفروش های آموت در 1394

15 کتاب پرفروش نشر آموت که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده بود، مجددا چاپ شد.در زیر پرفروش های این اتشارات را در سال 1394 با هم مرور می کنیم:

من پیش از تو / جوجو مویز/مریم مفتاحی/ چاپ پنجم

دختری که پادشاه سوئد را نجات داد / یوناس یوناسون/ کیهان بهمنی/ چاپ چهارم

بیوه کشی / رمان / یوسف علیخانی/ چاپ چهارم

شعر قفس / شعر/ علیرضا روشن/ چاپ دوم

راز شوهر / لیان موریارتی /سحر حسابی/ چاپ دوم

کتاب نیست / شعر / علیرضا روشن/ چاپ هشتم

خدمتکار و پروفسور / یوکو اوگاوا / کیهان بهمنی/ چاپ پنجم

همسر خاموش / ای اس ای هریسون / مریم مفتاحی/ چاپ دوم

شوهرعزیزمن / رمان / فریبا کلهر/ چاپ هشتم

پیش از آنکه بخوابم / اس جی واتسون / شقایق قندهاری/ چاپ ششم

بودن / یرژی کاشینسکی / مهسا ملک مرزبان/ چاپ چهارم

اتاق / اما دون ا هو / علی قانع/ چاپ چهارم

سنجاقکی نشسته بر کف استخر / نوجوان / فریبا کلهر

تابستان آن سال / دیوید بالداچی / شقایق قندهاری

کارد زدن به گوجه فرنگی / ناستین

عاشقانه / رمان / فریبا کلهر/ چاپ چهارم

نامه به کودکی که هرگز زاده نشد / اوریانا فالاچی / عباس زارعی

خانه کاغذی / دومینگویز / شقایق قندهاری/ چاپ دوم

نسکافه با عطر کاهگل / م. آرام/ چاپ چهارم

رک و راست بگم / ناستین

آدم های روستایی خوب / فلانری اوکانر / آذر عالی پور

جزیره افسونگران / نوجوان / فریبا کلهر

انتقام / یوکو اوگاوا / کیهان بهمنی/ چاپ دوم

من از گردنم بدم میاد / نورا فرون / کیهان بهمنی

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو