نظر دن پاداوُنا، نویسنده کتاب‌های دلهره‌آور درباره‌ی کتاب‌های دریاچه‌ی مه‌آلود و مردی از شب

دن پاداوُنا، نویسنده کتاب‌های دلهره‌آور مجموعه‌ی غار دارک‌واتر، اسکارلت بل و ناپدیدشدن‌های مخوف درباره‌ی کتاب‌های دریاچه‌ی مه‌آلود و مردی از شب می‌نویسد:

 این مجموعه در مرز بین تریلر روانشناختی و ژانر وحشت قاتل سریالی حرکت می‌کند و یکی از از جذاب‌ترین کتاب‌های دلهره‌آور یک دهه‌ی گذشته است، داستانی بی‌عیب و نقص دارند. ریچل کین شخصیت‌هایی را خلق کرده که هم تشویق‌شان می‌کنید و هم از آنها وحشت دارید. اگر بفهمید همسرتان یک قاتل سریالی است چه کار می‌کنید؟ این قلابی است که کین برای گیر انداختن ما در تور اولین کتاب این مجموعه به کار می‌گیرد تا با یکی از بهترین غافلگیری‌های داستانی آغازین را که من در چند سال گذشته با آن برخورد داشته‌ام روبرو شوم و هر بار کتاب را یک نفس تا فصل پرحادثه‌ی آخر بخوانم. 

جینا رویال یک زن عادی آمریکایی است، یک زن وفادار و مطیع همسرش. او هرگز این مسئله را که چرا شوهرش وقت زیادی را در پارکینگ قفل‌شده خانه‌شان می‌گذراند زیر سوال نمی‌برد. زندگی او در مقدمه‌ی کتاب اول مجموعه دریاچه مه‌آلود از هم می‌پاشد، چون ماشینی با دیوار پارکینگ برخورد می‌کند و حقیقت وحشتناکی را به نمایش می‌گذارد: اجساد زنانی که مانند آهوی پوست‌کنده در پارکینگ آویزان هستند.‌‌ پلیس که تصور می‌کند جینا هم‌دست این قتل‌هاست او را همراه همسرش دستگیر می‌کند. او در دادگاه تبرئه می‌شود، ولی وحشت زندگی‌اش تازه آغاز شده. بسیاری از کاربران اینترنتی معتقدند جینا در جنایت‌ها نقش داشته و تا زمانی که جینا و دو فرزندش زنده‌اند، دست از تعقیب او نخواهند کشید. 

 

اگرچه اکثر تریلرهای روانشناختی پس از پا گرفتن داستان اصلی و شخصیت‌ها متوقف می‌شوند، ریچل کین یک قدم فراتر می‌رود و چیزهای زیادی برای فکر کردن در اختیار خواننده می‌گذارد. درست است که اینترنت اخبار و اطلاعات را سریع‌تر از قبل در اختیار ما می‌گذارد ولی این سرعت بهایی دارد. ما قبل از کشف کامل حقایق واکنش نشان می‌دهیم و به هر کسی که مخالف‌مان است پرخاش می‌کنیم. بدتر از آن اینکه باندهای اجتماعی تشکیل می‌دهیم که کمک‌مان می‌کنند با زورگویی حرف‌مان را به کرسی بنشانیم. من از وقتی مجموعه‌ی دریاچه‌ی مه‌آلود را خوانده‌ام، دیدم نسبت به سایت‌های پیام‌گذاری و گفتگوی آنلاین عوض شده.

 

برای تهیه‌ی رمان‌های «دریاچه‌ی مه‌آلود» و «مردی از شب» می‌توانید به سایت کتابفروشی‌ آموت مراجعه کنید.

 

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو