کسی هست از شرکت در بازی بُرد بُرد بدش بیاید؟

دلتان می خواهد کتاب بخوانید، بازی کنید و زندگیتان را به تعاملی منصفانه تبدیل کنید؟

 

کتاب بازی جوانمردانه برای رسیدن به این هدف، ۱۰۰ کارت بازی در اختیارتان می‌گذارد. این بازی را می‌توانید با همسر، پدر، مادر، همکار یا هر فرد دیگری که با او زیر یک سقف زندگی می‌کنید، انجام بدهید.

این کتاب می‌تواند راه حلی برای انجام دادن انبوه کارها و همزمان حفظ شور و شوق زندگی باشد.

 

 فهرست مطالب کتاب

 بازی جوانمردانه چیست؟

_مادر، والد پیش‌فرض 

_هزینه پنهان به عهده گرفتن تمام کارها

_چهار قانون برای بازی جوانمردانه

 قانون اول: ارزش وقت برای همه یکسان است.

 قانون‌دوم: حق خود را برای جالب‌توجه بودن مطالبه کنید.

قانون سوم: از همین جایی که الان هستید، آغاز کنید.

 قانون چهارم: ارزش‌ها و معیارهای خود را تعیین کنید.

_چطور در بازی جوانمردانه برنده شویم؟

۱۰۰ کارت بازی جوانمردانه

 بازی کردن و توزیع دوباره کارت‌ها 

_ ۱۳ اشتباهی که زوج‌ها بیشتر مرتکب می‌شوند و بازی جوانمردانه آن را اصلاح می‌کند.

_زندگی کردن در فضای اسب تک شاخ خود

 

 ایو رادسکی دارای دکترای حقوق از دانشگاه هاروارد است. وی پس از یک دهه کار با صدها خانواده متوجه شد تجربیاتش در زمینه خانواده و مدیریت سازمانی می‌تواند برای رفع مشکلی مورد استفاده قرار بگیرد که بیشتر زوج‌ها با آن دست به گریبانند. او تصمیم گرفت برای زوج‌هایی که در پی ایجاد تعادل، بهره‌وری و صلح در خانه‌هایشان هستند، روش مؤثری معرفی کند و سرانجام آن را در قالب یک بازی جوانمردانه با صد کارت ارائه کرد.

ریس ویترسپون درباره این کتاب می‌گوید: «رادسکی نه تنها تمام وظایفی را که زوج‌ها بر عهده دارند برمی‌شمارد بلکه روشی ارائه می‌کند که تقسیم وظایف، خوشایند، خردمندانه و رضایت‌بخش باشد. رویکرد وی سرشار از عشق، شوخ‌طبعی، دانایی و ایده‌هایی است که نشان می‌دهد اگر با یکدیگر همکاری کنیم و نقاط ضعف و قوت یکدیگر را بپذیریم، می‌توانیم زندگی بهتر و پایدارتری بسازیم.

 

 آیا بدون آنکه متوجه باشید به والدی تبدیل شده‌اید که تمام مسئولیت را برعهده گرفته است و همسرتان تنها نقش یک دستیار را ایفا می‌کند؟

در این صورت، ممکن است طرف مقابلتان فکر کند دائم به او غر میزنید و تلاش کند کمکی انجام بدهد اما در نهایت، به بهانه‌ی «من هیچ کاری را نمی‌توانم درست انجام بدهم»، عقب‌نشینی کند. در این صورت، جر و بحث به عادت همیشگی خانواده تبدیل می‌شود.

 

آیا می‌دانید برای به عهده گرفتن تمام کارها چه هزینه‌های پنهانی می‌پردازید؟

امروزه زنان بالاترین مدارک تحصیلی را دریافت می‌کنند اما تعداد معناداری از آن‌ها کار بیرون خانه را کم یا از آن صرف‌نظر می‌کنند. تعداد زیادی از زن‌ها پس از بچه‌دار شدن هرگز سر کارشان بازنمی‌گردند و پژوهش‌ها نشان می‌دهد کسانی که برمی‌گردند، اغلب به طرف مشاغلی می‌روند که حقوق کمتری با درآمدزایی کمتر دارد.

 

 آیا وقت شما در خانواده به اندازه دیگران ارزش ندارد؟

آیا دو ساعتی که همسرم در همایش کاری وقت صرف می‌کند، از دو ساعتی که من در مطب پزشک دست فرزندم را می‌گیرم، ارزشمندتر است؟ آیا ارزش وقتی که من برای انجام دادن کارهای روزانه خانواده صرف می‌کنم که دیده هم نمی‌شود، با ارزشِ وقتی که برای انجام فعالیتی صرف می‌شود که بابتش حقوق پرداخت می‌شود و جلو چشم است، برابر نیست؟

 

آیا نمی‌دانید چطور خودتان را میان هیاهوی زندگی گم نکنید؟

همسر و والد بودن موضوعی جدی است و به‌هیچ‌وجه نمی‌توان آن را انکار کرد. ارتباط داشتن با کسی که دوستش دارید و او هم در مقابل شما را دوست دارد و حمایت می‌کند، معنادار است و می‌تواند عمیقاً رضایت‌بخش باشد اما باز هم می‌تواند بیش از این باشد. وقتی اعتمادت را به توانایی‌هایی که به‌جز نقش والد و همسری داری، از دست می‌دهی، سخت است آن جادوی قدیمی را پس بگیری. 

 

آیا خودتان هم ارزش‌ها و معیارهایتان را نمی‌دانید؟

اگر ارزش‌ها و معیارهایتان را تعیین کنید، می‌توانید زمین را برای انجام بازی جوانمردانه هموار کنید. با گفت‌وگوی مبتنی بر همکاری در مورد آنچه در خانه خودتان معقول و منطقی است، نحوه درک وظایف، برنامه‌ریزی و اجرای آن‌ها را مشخص کنید.

 

آیا به دنبال راه حلی عملی و پایدار برای ایجاد انصاف در خانواده هستید؟

در زمان و شرایط مناسب، انتظارات‌تان را روشن بیان کنید تا دلخوری را به حداقل و اعتماد در رابطه را به حداکثر برسانید.

 

 آیا تا به حال در بازی بُرد برد شرکت کرده‌اید؟

بازی جوانمردانه بر صد کارت وظیفه استوار است اما به یاد داشته باشید تمام کارت‌های بازی جوانمردانه لزوماً در خانواده شما وارد بازی نمی‌شوند. مهم است بدانید هر کدام شامل چه مواردی است تا بتوانید دسته کارت‌ها را به روشی که در خانه شما مؤثر است، تقسیم کنید. 

  

 آیا کارهای نامرئی‌ای را در خانواده انجام می‌دهید که اصلاً به نظر نمی‌آید برای‌شان چقدر وقت گذاشته‌اید؟

این بازی مشکل کارهایی را که دیده نمی‌شوند اما انجام دادن‌شان ضروری است و باید برایشان وقت مناسبی در نظر گرفت، مرتفع می‌کند.

 

آیا خودتان را در دل سال‌های فراغت جا گذاشته‌اید و تلاش می‌کنید پیدایش کنید؟

هدف بازی جوانمردانه فقط دعوای کمتر یا حتی داشتن رابطه بهتر با همسر فوق‌العاده‌تان نیست. پایان بازی آن است که وقت و فضایتان را مطالبه و موهبت‌های طبیعی و علایقی را کشف یا ایجاد کنید که از شما، خود منحصربه‌فردتان را می‌سازد تا خودتان را به طور کامل ابراز کنید و زندگیتان سزاوار زیستن باشد.

 

شما چطور ارتباط برقرار می‌کنید؟

با یادآوری‌های پرخاشگرانه منفعل، انگشت اتهام در سکوت یا طرد کردن با کلام و احساس؟ در این صورت دارید برای رسیدن به نتیجه دلخواه زیاده‌روی می‌کنید.

 

در کتاب بازی جوانمردانه می‌توانید راه حل‌ها و پاسخ‌های مفصلی برای چنین سؤالاتی پیدا کنید.

این کتاب به شما می‌گوید علت آن‌که نمی‌توانید فهرست کارهای روزانه‌تان را کامل به انجام برسانید، آن است که در بیشتر خانواده‌ها فقط کاری که دیده می‌شود، ارزش دارد. به همین علت، بار فکری و جزئیاتی که دائم در ذهنتان سر و صدا راه می‌اندازند، بر وجودتان سنگینی می‌کنند. 

 

اگر برای شمردن و تقسیم کردن صدها کار کوچک و بزرگ خانواده، انرژی ذهنی و وقت کافی ندارید، ایو رادسکی این کار را برایتان انجام داده است.

وی می‌گوید مادرانگی ضروری است اما کافی نیست. اجازه ندهید تنها شور و شوق‌تان، کامل بودن فرزندان‌تان باشد زیرا توصیف خودتان در ارتباط با دیگران کافی نیست. در کتاب، به نقل از جسیکا والنتی آمده: «در حقیقت، مسئله مادری کردن یا بچه‌ها نیست که موقعیت حرف‌ها و جاه‌طلبی‌های شخصی زنان را با مشکل روبرو می‌کند، بلکه مردان هستند که از انجام دادن سهم منصفانه‌شان خودداری می‌کنند.

 البته، رادسکی به شدت تأکید می‌کند با دیدن کارت های بازی فوراً برای مقایسه و امتیازدهی وسوسه نشوید.

صبر داشته باشید و پیش از رعایت قوانین بازی و آشنایی کامل با آن، این کار را انجام ندهید زیرا به شما صدمه می‌زند. مطالب کتاب را تمام و کمال بخوانید و پایداری کنید تا برنده شوید.

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو