کتاب صوتی «در پی پایان» با صدای حدیثه حیدری، مهبد قناعت پیشه منتشر شد

بخش‌هایی از این کتاب صوتی را می‌توانید در ادامه بشنوید:

نمونه اول 

نمونه دوم 

نمونه سوم 

من در پی پایان دادن به این اوضاع هستم

داستان کتاب «در پی پایان»، از زبان دختری روایت می‌شود که اسمش را نمی‌دانیم. او با دوستش جیک هم‌سفر می‌شوند تا والدین جیک را ملاقات کنند. در حالی که جیک امیدوار است این سفر رابطه‌شان را جدی‌تر و نزدیک‌تر کند، دختر در فکر پایان دادن به رابطه است. با همه‌‌ی این احوال، نمی‌توان «در پی پایان» را داستانی عاشقانه دانست که صرفا میان روابط این دو نفر سپری می‌شود. بلکه این کتاب، اثری است بسیار ژرف؛ و پر است از تأملات فلسفی عمیق و تأثیرگذار درباره‌ی عشق، هویت، انزوا، معنا و وجود.

 

 

پایان تلخِ یک تلخیِ بی‌پایان

راوی «در پی پایان» همان ابتدا، از پایانی سخن می‌گوید که انگار بر وفق مرادش نبوده و گویی، پایان ماجرا از همان ابتدا مشخص بوده است. «ایان رید» در این کتاب، تمام سرنخ‌های پایان داستانش را در لابه‌لای فصول کتاب و میان دیالوگ‌های شخصیت‌ها گنجانده و می‌توان ادعا کرد که در این اثر، هیچ اتفاقی بی‌سبب نمی‌افتد و هیچ سخنی بیهوده بیان نمی‌گردد. به طوری که پایان تلخ ماجرا، یگانه حقیقت ممکن است.

 

 

ترجمه‌ی تنهایی

وقتی که هیچ شخص دیگری نیست، چه کاری می‌توانیم انجام بدهیم؟ زمانی که کوشیده‌ایم خودمان به تنهایی از عهده‌اش بربیاییم؟ زمانی که ما همیشه تنها هستیم، چه کاری باید بکنیم؟ زمانی که هیچ شخص دیگری نیست و همیشه تنهاییم؟ در آن صورت، زندگی به چه معناست؟ اصلا معنایی هم دارد؟ در آن صورت، یک روز به چه معناست؟ یک هفته؟ یک سال؟ یک عمر؟ یک عمر چیست؟ همه‌چیز معنای دیگری پیدا می‌کند.

 

 

اقتباسی موهوم از یک داستان وهم‌آلود

چهار سال پس از انتشار کتاب و در سال 2020، «چارلی کافمن» کارگردان شهیر آمریکایی، فیلمنامه‌ای بر اساس این رمان نوشت و آن را کارگردانی نمود. کافمن در اقتباس خود از «در پی پایان»، وجوه رازآلود و گاه ترسناک اثر را پررنگ‌تر کرده و به نمادها و نشانه‌های بصری و محتوایی کار نیز افزوده است. نتیجه‌ی کار، فیلمی است در خور توجه که تماشای آن پس از شنیدن کتاب، می‌تواند تجربه‌ای خوش‌آیند باشد.

 

 

یک صدای تازه

برای مخاطبان آوانامه، «حُدِیثه حیدری» نام و صدایی تازه است. اما او به بهترین نحو از پس اجرای این کتاب پرچالش برآمده است. در بخش‌هایی از کتاب نیز صدای «مهبد قناعت‌پیشه»، توانسته وجه رازآلود کتاب را پررنگ‌تر کند و معماهای اصلی قصه را ابتدا در ذهن ایجاد کرده و سپس پاسخ گوید. نشر صوتی آوانامه، نسخه‌ی صوتی «در پی پایان» اثر «ایان رید» را با همکاری «نشر آموت» و با ترجمه‌ی «شقایق قندهاری» تولید نموده است.

 

با مراجعه به وبسایت یا اپلیکیشن آوانامه از طریق لینک زیر نسخه کامل این کتاب صوتی را دانلود کنید.

https://zaya.io/b8qhz

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو