کتاب صوتی «همسر خاموش» با صدای سارا فیض منتشر شد

عقاید یک روانکاو

«سوزان هریسون» معروف به «ای. اس. ای. هریسون» نویسنده و روان‌درمان‌گر کانادایی بود که در سال 1948 متولد شد. رمان «همسر خاموش» تنها اثری است که هریسون به رشته‌ی تحریر درآورد. او در سال 2013 و پیش از انتشار اثرش، به دلیل ابتلا به سرطان از دنیا رفت و نتوانست شاهد موفقیت کتابش و ماه‌ها قرار گرفتن آن در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز، آمازون و ساندی تایمز باشد. سوزان هریسون که خود سال‌ها به روان‌درمانی مشغول بود، تجربیاتش از زندگی مراجعانش را نیز در «همسر خاموش» بازتاب داده است. همچنین شخصیت اصلی رمان (جودی برت) خود روانکاو است و نویسنده برخی از عقایدش در این حوزه را از زبان جودی و با بهره‌گیری از اندیشه‌های «کارل گوستاو یونگ» و «آلفرد آدلر»، بیان نموده است. 

همسری خاموش اما نه منفعل

رمان «همسر خاموش» داستان زوجی به نام‌های تاد و جودی را روایت می‌کند که پس از بیست سال زندگی مشترک، رابطه‌شان رو به زوال گذاشته و تغییراتی اساسی را برای هر دو به همراه آورده است. هریسون در این اثر، دلایل حرکت این رابطه در مسیر سراشیبی را ریشه‌یابی کرده و به خوبی از اشتباه‌ها، پشیمانی‌ها و حسرت‌های شخصیت‌های داستانش سخن می‌‎گوید. به‌ویژه برخی اشتباه‌های بزرگی که از جانب تاد رخ می‌دهد و جودی در برابرشان به‌ظاهر سکوت می‌کند؛ سکوت استعداد ویژه‌ی جودی است. او خوب بلد است سرش به کار خودش باشد و به کار مشاوره‌اش بپردازد؛ اما سکوت، اسلحه‌ی اوست. و او در خاموشی، جواب اشتباهات تاد را می‌دهد. داستان «همسر خاموش» گاهی رگه‌هایی جنایی هم پیدا می‌کند؛ اما در کل، آن را باید یک عاشقانه‌ی روانکاوانه قلمداد کرد.

 

بخشی از کتاب

هر روانکاوی می‌داند خودِ حادثه مهم نیست، نحوه‌ی واکنش شما به آن مهم است. ده نفر مختلف را در نظر بگیرید که برای همه‌شان در زندگی یک اتفاق مشابه رخ داده است. هر یک از آن‌ها معنا و مفهوم خاص خودشان را از آن موضوع مشترک دارند. جودی از آن دسته اشخاصی است که بعدها هرگز به آن حادثه فکر نخواهد کرد. حتی یک بار، هرگز. آن‌چه در جودی در گذشته‌های دور کودکی‌اش رخ داد، کاملا به دست فراموشی سپرده شد، پشت سر گذاشته شد، از رده خارج شد، از ریشه کنده شد. چنان‌چه روانشناسی نخوانده بود، باز هم تقریبا همین بود. با  این همه، باید بپذیرد که حتی اگر هم فراموش شود، مثل آن نیست که هرگز اتفاق نیفتاده است. لوح به طور کامل پاک نمی‌شود؛ نمی‌توانید ادعا کنید همان آدم سابق هستید.

 

کتاب صوتی همسر خاموش

نشر صوتی آوانامه با همکاری «نشر آموت» رمان «همسر خاموش» اثر «ای. اس. ای. هریسون» را با ترجمه‌ی «مریم مفتاحی» و خوانش «سارا فیض» منتشر نموده است.

 

این کتاب صوتی را می‌توانید هم اکنون از فیدیبو، طاقچه، کتابراه، نوار و سایر پلتفرم‌های معتبر فروش کتاب‌های صوتی و الکترونیک تهیه کنید.

 

نمونه اول 

نمونه دوم 

نمونه سوم 

www.AvaNameh.com

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو