کتاب صوتی «زاهو» اثر یوسف علیخانی با صدای یوسف علیخانی منتشر شد

ناظر ضبط: محمدرضا غفاری‌نیا

طراحی و ترکیب صدا: یحیی محسن‌پور

ویرایش صوتی: فاطمه هرسینی

مدت زمان: 21 ساعت و 54 دقیقه

تازه‌ترین اثر نویسنده‌ی رمان‌های بیوه‎‌کشی و خاما

«یوسف علیخانی» داستان‌نویس معاصر ایرانی است. او نخستین روز بهار 1354 در روستای میلَک از توابع رودبارالموت متولد شد. در سال‌های گذار از کودکی به نوجوانی، به قزوین رفت و چند سال بعد، برای ادامه‌ی تحصیلاتش به تهران نقل مکان کرد. او مدرک خود در رشته‌ی زبان و ادبیات عرب را از دانشکده‌ی ادبیات دانشگاه تهران دریافت کرد. علیخانی تاکنون سه مجموعه‌داستان به نام‌های «قدم‌به‌خیر مادربزرگ من بود»، «اژدهاکشان» و «عروس بید» و همین‌طور سه رمان با عنوان‌های «بیوه‌کشی»، «خاما» و «زاهو» منتشر شده است. سه مجموعه‌داستان یادشده‌ی بالا، در کنار هم و در کتابی با عنوان «سه‌گانه» نیز به چاپ رسیده‌اند.

 

مثل غرق شدن در آب‌های اوان

داستان «زاهو» در حوالی روستای محل تولد نویسنده می‌گذرد: میلَک، مناچالان و اوان. قصه، روایت جوانی است به نام مدقلی از روستای مناچالان. روستای او به خشکی دچار شده و مدقلی سوار بر اسبش ناهید، به اوان می‌رود که آب را به جوی‌های آبادی‌اش برگرداند. آن‌جاست که دل‌باخته‌ی دختری از اهالی اوان می‌شود و بعد، با خانواده‌اش که حالا به میلَک رفته‌اند، می‌پیوندد. داستان همین‌جا ختم نمی‌شود و روزگار، مسیر پرنشیبی مقابل مدقلی و آروزهایش قرار می‌دهد. یوسف علیخانی در زاهو علاوه بر بازگشت به موطنش و روایت داستان از دل روستاهای الموت، در زبان داستانش نیز از واژگان و بیان دیلمی بهره برده و این، در کنار عناصر خیال‌انگیزی که نویسنده در شرح وقایع داستانش استفاده کرده، شنونده را بیشتر در حال‌وهوای رمان زاهو و آدم‌هایش فرو می‌برد.

 

با صدای نویسنده

کتاب صوتی «زاهو» سومین رمان «یوسف علیخانی» است که طی همکاری نشر صوتی آوانامه و «نشر آموت»  با صدای خود نویسنده تولید و منتشر شده است. پیش از این دو اثر تحسین‌شده‌ی او یعنی «بیوه‌کشی» و «خاما» نیز با اجرای «یوسف علیخانی» منتشر شده‌اند

 

بخش‌هایی از این کتاب صوتی را می‌توانید در فایل‌های زیر بشنوید، و نسخه‌ی کامل را فیدیبو، طاقچه، کتابراه و سایر پلتفرم‌های معتبر فروش کتاب‌های صوتی و الکترونیک تهیه کنید.

نمونه اول 

نمونه دوم 

نمونه سوم 

نمونه چهارم 

 

برچسب ها: ,

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2024© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو