گفتگوی ایبنا با «نرگس جورابچيان"

نرگس جورابچيان كه چند روزي است رمان «به وقت بهشت» او از سوي نشر «آموت» در قفسه كتابفروشي‌ها جاي گرفته، گفت: هنر و ادبيات بايد در مخاطب ايجاد شعف كنند و به انديشه او سمت و سو بدهند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، رمان «به وقت بهشت»، درباره مراحل تكامل تفكر يك انسان است كه با توجه به موضوعات اجتماعي و خانوادگي امروز نوشته شده.

اين رمان درباره دغدغه‌ها و دل‌نگراني‌هاي عاطفي و اجتماعي دختري به نام «ترلان» است و وقايع آن در شهر تهران اتفاق مي‌افتد.

جورابچيان در پاسخ به اين سوال كه چرا برخي آثار نويسندگان نوقلم منجر به ايجاد ياس و نااميدي مي‌شوند؟ ‌گفت: به نظر من جوانان به آسمان نظري نمي‌اندازند. هنر بايد باعث شعف شود و مخاطب را به انديشه وادارد؛ ‌نه اينكه او را در دريايي از سرد‌‌رگمي‌ها رها كند.

وي افزود: در «به وقت بهشت» شخصيت اصلي مشكلاتي را پشت سر گذاشت به نقطه خوبي رسيد. به طور كلي همه شخصيت‌هاي داستاني در اين كتاب براساس هدف نويسنده حركت كردند و هر يك در اين راستا نقشي موثر يافته‌اند.

رمان «به وقت بهشت»، درباره دختر جواني به نام «ترلان» است كه در آستانه زندگي مشتركش دچار ترس و ترديد مي‌شود.

وي كه به داستان‌نويسي علاقمند است، در كارگاه‌هاي داستان شركت مي‌كند و در اين كلاس‌ها اتفاقاتي رخ مي‌دهد كه او را به گذشته متصل مي‌كند.

فصل‌هاي اين كتاب براساس اسامي طبيعت نامگذاري شده‌اند كه در هر يك از اين فصل‌ها زندگي شخصيت اصلي داستان دچار دگرگوني‌هايي مي‌شود.

يكي از ويژگي‌هاي اين رمان بهره‌گيري از زباني روان است و در بيشترين بخش‌هاي كتاب، لحن گزارشگونه نويسنده، مخاطب را از كندو‌كاو در بازي‌هاي فرمي دور كرده است.

جورابچيان، برگزيده نخستين دوره جشنواره داستان‌هاي ايراني براي داستان كوتاه «گلوگير» است.

وي هم‌اكنون در حال به پايان رساندن رمان دومش است.

بخشي از اين رمان اين‌گونه نوشته شده:

تلفن چند بار زنگ مي‌خورد. دو شاخه را از پريز مي‌كشم و به سفره روبه‌رويم نگاه مي‌كنم. سيب و ساعت و آينه و قرآن و سركه و سماق هم داشتم اما بو مي‌داد. به حافظ توي كتابخانه نگاه مي‌كنم و از يوسف گمگشته و باز آمدنش حرصم مي‌گيرد. زل مي‌زنم به تلويزيون كه شمارش معكوس مي‌دهد و از جايم جم نمي‌خورم. توپ مي‌تركانند و سال جديد آغاز مي‌شود. روي گونه‌هايم دو جاده گرم باز مي‌شود.

رمان «به وقت بهشت»، نوشته نرگس جورابچيان، زمستان امسال(88) به شمارگان 2200 نسخه از سوي نشر «آموت» منتشر شد.

اين رمان 350 صفحه‌اي با قيمت 7000 تومان در بازار ارايه مي‌شود.

 

سایت فروش

آموت در آپارات

آموت در شبکه های اجتماعی

 

دانلود کتابنامه آموت

کتابفروشی آموت

 

تمامی حقوق مطالب محفوظ است 2023© طراحی شده بوسیله کتابدار

جستجو